Tanulmányi teljesítmény az iskolai klíma és a mindset tükrében

Kutatásomban két általános iskola klímáját vizsgáltam meg és hasonlítottam össze, valamint a feltárt klíma kapcsolatát kutattam a kitöltők mindset beállítottságával, a tanulói teljesítménnyel, és az élet különböző területeivel való elégedettségükkel. A résztvevők között összesen 31 tantestületi tag,...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Martos Júlia Erzsébet
További közreműködők: Szabó Éva (Témavezető)
Dokumentumtípus: Szakdolgozat
Megjelent: 2018
Kulcsszavak:élettel való elégedettség
iskolai klíma
iskolai légkör
mindset
tanulói teljesítmény
Tárgyszavak:
Online Access:http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74266
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Kutatásomban két általános iskola klímáját vizsgáltam meg és hasonlítottam össze, valamint a feltárt klíma kapcsolatát kutattam a kitöltők mindset beállítottságával, a tanulói teljesítménnyel, és az élet különböző területeivel való elégedettségükkel. A résztvevők között összesen 31 tantestületi tag, 86 szülő, és 171 diák szerepelt (akik 3-8. évfolyamos tanulók voltak). Adatfelvételem egyik helyszíne egy fővárosi, magasabb szocioökonómiai státuszú iskola volt, míg a másik egy megyeszékhelyen működő, alacsonyabb státuszú intézmény. Eredményeim alátámasztották, hogy a fiatalabb tanulók pozitívabbnak ítélik meg az iskolai légkört, mint az idősebbek. A két iskola tanulóinak klímapercepciói nem mutattak különbséget, a tantestületek közül azonban a magasabb státuszú intézmény tanárai pozitívabbnak látták ezt. A diákok esetében a klíma pozitív észlelése jobb tanulmányi eredményekkel járt együtt. A fejlődési mindset csak a matematika eredményeikkel mutatott gyenge kapcsolatot, azonban mind a diákok, mind a tanárok esetében kapcsolatban állt az elégedettséggel. A klíma és a mindset között pozitív irányú összefüggés jelent meg mind a diák, mind a tanár kitöltők esetében. A lineáris regresszió vizsgálat alapján a jó tanulói teljesítményt leginkább az édesanya legmagasabb végzettsége, és az iskolaklíma pozitív percepciója jósolta be.