Tanulmányi teljesítmény az iskolai klíma és a mindset tükrében
Kutatásomban két általános iskola klímáját vizsgáltam meg és hasonlítottam össze, valamint a feltárt klíma kapcsolatát kutattam a kitöltők mindset beállítottságával, a tanulói teljesítménnyel, és az élet különböző területeivel való elégedettségükkel. A résztvevők között összesen 31 tantestületi tag,...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Szakdolgozat |
Megjelent: |
2018
|
Kulcsszavak: | élettel való elégedettség iskolai klíma iskolai légkör mindset tanulói teljesítmény |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74266 |
Tartalmi kivonat: | Kutatásomban két általános iskola klímáját vizsgáltam meg és hasonlítottam össze, valamint a feltárt klíma kapcsolatát kutattam a kitöltők mindset beállítottságával, a tanulói teljesítménnyel, és az élet különböző területeivel való elégedettségükkel. A résztvevők között összesen 31 tantestületi tag, 86 szülő, és 171 diák szerepelt (akik 3-8. évfolyamos tanulók voltak). Adatfelvételem egyik helyszíne egy fővárosi, magasabb szocioökonómiai státuszú iskola volt, míg a másik egy megyeszékhelyen működő, alacsonyabb státuszú intézmény. Eredményeim alátámasztották, hogy a fiatalabb tanulók pozitívabbnak ítélik meg az iskolai légkört, mint az idősebbek. A két iskola tanulóinak klímapercepciói nem mutattak különbséget, a tantestületek közül azonban a magasabb státuszú intézmény tanárai pozitívabbnak látták ezt. A diákok esetében a klíma pozitív észlelése jobb tanulmányi eredményekkel járt együtt. A fejlődési mindset csak a matematika eredményeikkel mutatott gyenge kapcsolatot, azonban mind a diákok, mind a tanárok esetében kapcsolatban állt az elégedettséggel. A klíma és a mindset között pozitív irányú összefüggés jelent meg mind a diák, mind a tanár kitöltők esetében. A lineáris regresszió vizsgálat alapján a jó tanulói teljesítményt leginkább az édesanya legmagasabb végzettsége, és az iskolaklíma pozitív percepciója jósolta be. |
---|