Középiskolások tanári dicséretre adott válaszreakciói a Mindset tükrében
Kutatásom célja az volt, hogy kiderítsem, van-e összefüggés a különböző szemléletmódokhoz köthető tanári dicséret és az azokra adott tantermi válaszreakciók között. A mintavételhez 85 fő középiskolai diák állt rendelkezésemre. Vizsgálati eszközként az Implicit Theories of Intelligence Scale (ITIS) e...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Szakdolgozat |
Megjelent: |
2018
|
Kulcsszavak: | dicséret rögzült szemléletmód növekvő szemléletmód fixed mindset growth mindset |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74399 |
Tartalmi kivonat: | Kutatásom célja az volt, hogy kiderítsem, van-e összefüggés a különböző szemléletmódokhoz köthető tanári dicséret és az azokra adott tantermi válaszreakciók között. A mintavételhez 85 fő középiskolai diák állt rendelkezésemre. Vizsgálati eszközként az Implicit Theories of Intelligence Scale (ITIS) egy alskáláját, az intelligencia megváltoztathatóságába vetett hitet mérő „intelligencia mindset” kérdőívet, a kitartás mérésére szolgáló Short Grit Scale kérdőívet és egy saját kérdőívet használtam. A diákok teljesítményét a Socrative program segítségével mértem. Az eredményekből arra következtettem, hogy az eltérő szemléletmódban adott dicséret és a feladattípus választás között statisztikailag nem volt szignifikáns kapcsolat. A diákok kitartásának, feladatörömének és teljesítményének a mértéke és az eltérő szemléletmódban adott dicséretek között nem mutatkozott összefüggés. Nem igazolódott be az a hipotézisem, hogy a kevésbé eredményes feladatmegoldás után a tanulók kudarcra adott válaszreakciói és az eltérő szemléletmódban adott dicséret összefüggést mutat. Végül a mindset kérdőív alapján elkülönített rögzült („fixed”) és növekvő szemléletmódú („growth mindset”) diákok nyelvi teljesítménye és kitartása statisztikailag szignifikáns különbséget nem mutatott. |
---|