Középiskolások tanári dicséretre adott válaszreakciói a Mindset tükrében

Kutatásom célja az volt, hogy kiderítsem, van-e összefüggés a különböző szemléletmódokhoz köthető tanári dicséret és az azokra adott tantermi válaszreakciók között. A mintavételhez 85 fő középiskolai diák állt rendelkezésemre. Vizsgálati eszközként az Implicit Theories of Intelligence Scale (ITIS) e...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Németh Csilla
További közreműködők: Szokolszky Ágnes (Témavezető)
Dokumentumtípus: Szakdolgozat
Megjelent: 2018
Kulcsszavak:dicséret
rögzült szemléletmód
növekvő szemléletmód
fixed mindset
growth mindset
Tárgyszavak:
Online Access:http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74399
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Kutatásom célja az volt, hogy kiderítsem, van-e összefüggés a különböző szemléletmódokhoz köthető tanári dicséret és az azokra adott tantermi válaszreakciók között. A mintavételhez 85 fő középiskolai diák állt rendelkezésemre. Vizsgálati eszközként az Implicit Theories of Intelligence Scale (ITIS) egy alskáláját, az intelligencia megváltoztathatóságába vetett hitet mérő „intelligencia mindset” kérdőívet, a kitartás mérésére szolgáló Short Grit Scale kérdőívet és egy saját kérdőívet használtam. A diákok teljesítményét a Socrative program segítségével mértem. Az eredményekből arra következtettem, hogy az eltérő szemléletmódban adott dicséret és a feladattípus választás között statisztikailag nem volt szignifikáns kapcsolat. A diákok kitartásának, feladatörömének és teljesítményének a mértéke és az eltérő szemléletmódban adott dicséretek között nem mutatkozott összefüggés. Nem igazolódott be az a hipotézisem, hogy a kevésbé eredményes feladatmegoldás után a tanulók kudarcra adott válaszreakciói és az eltérő szemléletmódban adott dicséret összefüggést mutat. Végül a mindset kérdőív alapján elkülönített rögzült („fixed”) és növekvő szemléletmódú („growth mindset”) diákok nyelvi teljesítménye és kitartása statisztikailag szignifikáns különbséget nem mutatott.