Tanulmányi teljesítmény az iskolai klíma és a mindset tükrében
Kutatásomban két általános iskola klímáját vizsgáltam meg és hasonlítottam össze, valamint a feltárt klíma kapcsolatát kutattam a kitöltők mindset beállítottságával, a tanulói teljesítménnyel, és az élet különböző területeivel való elégedettségükkel. A résztvevők között összesen 31 tantestületi tag,...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Szakdolgozat |
Megjelent: |
2018
|
Kulcsszavak: | élettel való elégedettség iskolai klíma iskolai légkör mindset tanulói teljesítmény |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74266 |
LEADER | 02390nta a2200241 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dipl74266 | ||
005 | 20190524070945.0 | ||
008 | 190522s2018 hu om 0|| hun d | ||
040 | |a SZTE Diploma Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Martos Júlia Erzsébet | |
245 | 1 | 0 | |a Tanulmányi teljesítmény az iskolai klíma és a mindset tükrében |h [elektronikus dokumentum] / |c Júlia Erzsébet Martos |
246 | 1 | 0 | |a Student achievement in light of school climate and mindset |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |c 2018 | ||
520 | 3 | |a Kutatásomban két általános iskola klímáját vizsgáltam meg és hasonlítottam össze, valamint a feltárt klíma kapcsolatát kutattam a kitöltők mindset beállítottságával, a tanulói teljesítménnyel, és az élet különböző területeivel való elégedettségükkel. A résztvevők között összesen 31 tantestületi tag, 86 szülő, és 171 diák szerepelt (akik 3-8. évfolyamos tanulók voltak). Adatfelvételem egyik helyszíne egy fővárosi, magasabb szocioökonómiai státuszú iskola volt, míg a másik egy megyeszékhelyen működő, alacsonyabb státuszú intézmény. Eredményeim alátámasztották, hogy a fiatalabb tanulók pozitívabbnak ítélik meg az iskolai légkört, mint az idősebbek. A két iskola tanulóinak klímapercepciói nem mutattak különbséget, a tantestületek közül azonban a magasabb státuszú intézmény tanárai pozitívabbnak látták ezt. A diákok esetében a klíma pozitív észlelése jobb tanulmányi eredményekkel járt együtt. A fejlődési mindset csak a matematika eredményeikkel mutatott gyenge kapcsolatot, azonban mind a diákok, mind a tanárok esetében kapcsolatban állt az elégedettséggel. A klíma és a mindset között pozitív irányú összefüggés jelent meg mind a diák, mind a tanár kitöltők esetében. A lineáris regresszió vizsgálat alapján a jó tanulói teljesítményt leginkább az édesanya legmagasabb végzettsége, és az iskolaklíma pozitív percepciója jósolta be. | |
650 | 4 | |a Bölcsészettudományok | |
695 | |a élettel való elégedettség | ||
695 | |a iskolai klíma | ||
695 | |a iskolai légkör | ||
695 | |a mindset | ||
695 | |a tanulói teljesítmény | ||
700 | 1 | |a Szabó Éva |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74266/1/2018_Martos_J%C3%BAlia_Erzs%C3%A9bet_OWMITY_SZ.pdf |z Dokumentum-elérés |