Tanulmányi teljesítmény az iskolai klíma és a mindset tükrében

Kutatásomban két általános iskola klímáját vizsgáltam meg és hasonlítottam össze, valamint a feltárt klíma kapcsolatát kutattam a kitöltők mindset beállítottságával, a tanulói teljesítménnyel, és az élet különböző területeivel való elégedettségükkel. A résztvevők között összesen 31 tantestületi tag,...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Martos Júlia Erzsébet
További közreműködők: Szabó Éva (Témavezető)
Dokumentumtípus: Szakdolgozat
Megjelent: 2018
Kulcsszavak:élettel való elégedettség
iskolai klíma
iskolai légkör
mindset
tanulói teljesítmény
Tárgyszavak:
Online Access:http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74266
LEADER 02390nta a2200241 i 4500
001 dipl74266
005 20190524070945.0
008 190522s2018 hu om 0|| hun d
040 |a SZTE Diploma Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Martos Júlia Erzsébet 
245 1 0 |a Tanulmányi teljesítmény az iskolai klíma és a mindset tükrében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Júlia Erzsébet Martos 
246 1 0 |a Student achievement in light of school climate and mindset  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |c 2018 
520 3 |a Kutatásomban két általános iskola klímáját vizsgáltam meg és hasonlítottam össze, valamint a feltárt klíma kapcsolatát kutattam a kitöltők mindset beállítottságával, a tanulói teljesítménnyel, és az élet különböző területeivel való elégedettségükkel. A résztvevők között összesen 31 tantestületi tag, 86 szülő, és 171 diák szerepelt (akik 3-8. évfolyamos tanulók voltak). Adatfelvételem egyik helyszíne egy fővárosi, magasabb szocioökonómiai státuszú iskola volt, míg a másik egy megyeszékhelyen működő, alacsonyabb státuszú intézmény. Eredményeim alátámasztották, hogy a fiatalabb tanulók pozitívabbnak ítélik meg az iskolai légkört, mint az idősebbek. A két iskola tanulóinak klímapercepciói nem mutattak különbséget, a tantestületek közül azonban a magasabb státuszú intézmény tanárai pozitívabbnak látták ezt. A diákok esetében a klíma pozitív észlelése jobb tanulmányi eredményekkel járt együtt. A fejlődési mindset csak a matematika eredményeikkel mutatott gyenge kapcsolatot, azonban mind a diákok, mind a tanárok esetében kapcsolatban állt az elégedettséggel. A klíma és a mindset között pozitív irányú összefüggés jelent meg mind a diák, mind a tanár kitöltők esetében. A lineáris regresszió vizsgálat alapján a jó tanulói teljesítményt leginkább az édesanya legmagasabb végzettsége, és az iskolaklíma pozitív percepciója jósolta be. 
650 4 |a Bölcsészettudományok 
695 |a élettel való elégedettség 
695 |a iskolai klíma 
695 |a iskolai légkör 
695 |a mindset 
695 |a tanulói teljesítmény 
700 1 |a Szabó Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74266/1/2018_Martos_J%C3%BAlia_Erzs%C3%A9bet_OWMITY_SZ.pdf  |z Dokumentum-elérés