Mi, testnevelési tanárnők egy szakma kollektív női identitásának kialakítása /

A nőtörténetírás fontos kutatási területe a nők megjelenése az egyes foglalkozásokban, a női szakmai identitás feltárása. Ennek a publikációnak is ez a célja: bemutatni a két világháború között a Testnevelési Főiskolán diplomát szerzett tanárnők munkáját. A kor vezető szakmai folyóiratában, a Testne...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bodnár Ilona
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2007
Sorozat:Iskolakultúra 17 No. 8-10
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42665
LEADER 01168nab a2200181 i 4500
001 misc42665
005 20191106140642.0
008 180706s2007 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Bodnár Ilona 
245 1 0 |a Mi, testnevelési tanárnők   |h [elektronikus dokumentum] :  |b egy szakma kollektív női identitásának kialakítása /  |c  Bodnár Ilona 
260 |c 2007 
300 |a 60-69 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 17 No. 8-10 
520 3 |a A nőtörténetírás fontos kutatási területe a nők megjelenése az egyes foglalkozásokban, a női szakmai identitás feltárása. Ennek a publikációnak is ez a célja: bemutatni a két világháború között a Testnevelési Főiskolán diplomát szerzett tanárnők munkáját. A kor vezető szakmai folyóiratában, a Testnevelési Tanárok Közlönyében 1933 és 1944 között megjelent cikkeiket elemezve feltárjuk véleményüket a szakma gyakorlásáról, az iskolai leánytestnevelésről és a nők sportolásáról. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42665/1/EPA00011_iskolakultura_2007_08_10_060-069.pdf  |z Dokumentum-elérés