Az anyanyelvoktatás programjainak hatása a fogalmazásképesség fejlettségére
A magyar közoktatás alapdokumentuma, a Nemzeti alaptanterv (2007, 2012) kulcskompetenciái között első helyen szerepel az anyanyelvi kommunikáció, amelynek fejlesztése valamennyi műveltségi terület és valamennyi tantárgy kiemelt feladata. A NAT (2007, 2012) javaslata mögött egyrészt az a felismerés h...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2013
|
Sorozat: | Iskolakultúra
23 No. 11 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41970 |
LEADER | 01430nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41970 | ||
005 | 20191106140517.0 | ||
008 | 180706s2013 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Nagy Zsuzsanna | |
245 | 1 | 3 | |a Az anyanyelvoktatás programjainak hatása a fogalmazásképesség fejlettségére |h [elektronikus dokumentum] / |c Nagy Zsuzsanna |
260 | |c 2013 | ||
300 | |a 58-72 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 23 No. 11 | |
520 | 3 | |a A magyar közoktatás alapdokumentuma, a Nemzeti alaptanterv (2007, 2012) kulcskompetenciái között első helyen szerepel az anyanyelvi kommunikáció, amelynek fejlesztése valamennyi műveltségi terület és valamennyi tantárgy kiemelt feladata. A NAT (2007, 2012) javaslata mögött egyrészt az a felismerés húzódik meg, hogy a kommunikációs képességek, így a megfelelő fejlettségű írásbeli szövegalkotás a mindennapi boldogulásban központi szerepet játszik (Nagy Zs., 2009). Másfelől az anyanyelvi nevelés fontossága a sokoldalú személyiségfejlesztés szempontjából sem vitatható, hiszen a nyelvi képességek valamennyi egzisztenciális kompetencia működésére hatással vannak, ezáltal a személyiségfejlődés alapvető meghatározói (Nagy J., 2000/2002; 2007) | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41970/1/EPA00011_iskolakultura_2013_11_058-072.pdf |z Dokumentum-elérés |