Az anyanyelvoktatás programjainak hatása a fogalmazásképesség fejlettségére

A magyar közoktatás alapdokumentuma, a Nemzeti alaptanterv (2007, 2012) kulcskompetenciái között első helyen szerepel az anyanyelvi kommunikáció, amelynek fejlesztése valamennyi műveltségi terület és valamennyi tantárgy kiemelt feladata. A NAT (2007, 2012) javaslata mögött egyrészt az a felismerés h...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Zsuzsanna
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2013
Sorozat:Iskolakultúra 23 No. 11
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41970
LEADER 01430nab a2200181 i 4500
001 misc41970
005 20191106140517.0
008 180706s2013 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Nagy Zsuzsanna 
245 1 3 |a Az anyanyelvoktatás programjainak hatása a fogalmazásképesség fejlettségére  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Nagy Zsuzsanna 
260 |c 2013 
300 |a 58-72 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 23 No. 11 
520 3 |a A magyar közoktatás alapdokumentuma, a Nemzeti alaptanterv (2007, 2012) kulcskompetenciái között első helyen szerepel az anyanyelvi kommunikáció, amelynek fejlesztése valamennyi műveltségi terület és valamennyi tantárgy kiemelt feladata. A NAT (2007, 2012) javaslata mögött egyrészt az a felismerés húzódik meg, hogy a kommunikációs képességek, így a megfelelő fejlettségű írásbeli szövegalkotás a mindennapi boldogulásban központi szerepet játszik (Nagy Zs., 2009). Másfelől az anyanyelvi nevelés fontossága a sokoldalú személyiségfejlesztés szempontjából sem vitatható, hiszen a nyelvi képességek valamennyi egzisztenciális kompetencia működésére hatással vannak, ezáltal a személyiségfejlődés alapvető meghatározói (Nagy J., 2000/2002; 2007) 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41970/1/EPA00011_iskolakultura_2013_11_058-072.pdf  |z Dokumentum-elérés