Fiatalok internethasználati szokásai
Kutatásomban általános-, közép- és felsőoktatásban tanuló diákok internethasználati szokásait és a rájuk jellemző alapvető pszichés jellemzőket vizsgáltam. Fő célom volt annak felderítése, hogy az internethasználati jellegzetességek illetve a főbb pszichés jellemzők (önértékelés, énhatékonyság, élet...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Szakdolgozat |
Megjelent: |
2018
|
Kulcsszavak: | internethasználat Y, Z, Alfa generáció élettel való elégedettség énhatékonyság személyiségjegyek önértékelés extraverzió |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74613 |
LEADER | 02387nta a2200265 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dipl74613 | ||
005 | 20190523123635.0 | ||
008 | 190521s2018 hu om 0|| hun d | ||
040 | |a SZTE Diploma Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Varnyú Lilla | |
245 | 1 | 0 | |a Fiatalok internethasználati szokásai |h [elektronikus dokumentum] / |c Dr. Lilla Varnyú |
246 | 1 | 0 | |a Internet usage among young people |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |c 2018 | ||
520 | 3 | |a Kutatásomban általános-, közép- és felsőoktatásban tanuló diákok internethasználati szokásait és a rájuk jellemző alapvető pszichés jellemzőket vizsgáltam. Fő célom volt annak felderítése, hogy az internethasználati jellegzetességek illetve a főbb pszichés jellemzők (önértékelés, énhatékonyság, élettel való elégedettéség, intro-extraverzió) között milyen kapcsolat van. Vizsgálatomban a három korcsoport, az „Y” (N=68, Átlagéletkor: 27,88 SD=8,39), „Z” (N=217, Átlagéletkor: 17,35 SD=3,22) és „Alfa” (N=19, Átlagéletkor: 12,53 SD=1,92) generációhoz tartozó diákok kérdőíveken vizsgált eredményeit hasonlítottam össze. Összességében elmondható, hogy az átlagok alapján a férfiak szignifikánsan átlagosan több időt töltenek internetezéssel, rájuk inkább jellemző az extroverzió, mint a nőkre. Ezen a mintán jobban jellemző az emocionális labilitás a nőkre, mint a férfiakra, ugyanakkor a nők önismerete szignifikánsan mélyebb. A mintában szereplő középiskolásokra inkább jellemzőbb az érzelmi labilitás, mint a mintában szereplő felsőoktatásban résztvevő hallgatókra, illetve rájuk jellemzőbb a pszichoticizmus, mint az idősebb társaikra. Ezen minta alapján a főiskolások használják tanulmányaikban leginkább az internetet. A digitális megosztottság az Y, Z és az Alfa generáció tekintetében jelen vizsgálat szerint nem képeződik le. | |
650 | 4 | |a Bölcsészettudományok | |
695 | |a internethasználat | ||
695 | |a Y, Z, Alfa generáció | ||
695 | |a élettel való elégedettség | ||
695 | |a énhatékonyság | ||
695 | |a személyiségjegyek | ||
695 | |a önértékelés | ||
695 | |a extraverzió | ||
700 | 2 | |a Bárányné Jámbori Szilvia |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74613/1/2018_Varny%C3%BA_Lilla_dr__CH15T6_SZ.pdf |z Dokumentum-elérés |