Fiatalok internethasználati szokásai
Kutatásomban általános-, közép- és felsőoktatásban tanuló diákok internethasználati szokásait és a rájuk jellemző alapvető pszichés jellemzőket vizsgáltam. Fő célom volt annak felderítése, hogy az internethasználati jellegzetességek illetve a főbb pszichés jellemzők (önértékelés, énhatékonyság, élet...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Szakdolgozat |
Megjelent: |
2018
|
Kulcsszavak: | internethasználat Y, Z, Alfa generáció élettel való elégedettség énhatékonyság személyiségjegyek önértékelés extraverzió |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74613 |
Tartalmi kivonat: | Kutatásomban általános-, közép- és felsőoktatásban tanuló diákok internethasználati szokásait és a rájuk jellemző alapvető pszichés jellemzőket vizsgáltam. Fő célom volt annak felderítése, hogy az internethasználati jellegzetességek illetve a főbb pszichés jellemzők (önértékelés, énhatékonyság, élettel való elégedettéség, intro-extraverzió) között milyen kapcsolat van. Vizsgálatomban a három korcsoport, az „Y” (N=68, Átlagéletkor: 27,88 SD=8,39), „Z” (N=217, Átlagéletkor: 17,35 SD=3,22) és „Alfa” (N=19, Átlagéletkor: 12,53 SD=1,92) generációhoz tartozó diákok kérdőíveken vizsgált eredményeit hasonlítottam össze. Összességében elmondható, hogy az átlagok alapján a férfiak szignifikánsan átlagosan több időt töltenek internetezéssel, rájuk inkább jellemző az extroverzió, mint a nőkre. Ezen a mintán jobban jellemző az emocionális labilitás a nőkre, mint a férfiakra, ugyanakkor a nők önismerete szignifikánsan mélyebb. A mintában szereplő középiskolásokra inkább jellemzőbb az érzelmi labilitás, mint a mintában szereplő felsőoktatásban résztvevő hallgatókra, illetve rájuk jellemzőbb a pszichoticizmus, mint az idősebb társaikra. Ezen minta alapján a főiskolások használják tanulmányaikban leginkább az internetet. A digitális megosztottság az Y, Z és az Alfa generáció tekintetében jelen vizsgálat szerint nem képeződik le. |
---|