Fiatalok internethasználati szokásai

Kutatásomban általános-, közép- és felsőoktatásban tanuló diákok internethasználati szokásait és a rájuk jellemző alapvető pszichés jellemzőket vizsgáltam. Fő célom volt annak felderítése, hogy az internethasználati jellegzetességek illetve a főbb pszichés jellemzők (önértékelés, énhatékonyság, élet...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Varnyú Lilla
További közreműködők: Bárányné Jámbori Szilvia (Témavezető)
Dokumentumtípus: Szakdolgozat
Megjelent: 2018
Kulcsszavak:internethasználat
Y, Z, Alfa generáció
élettel való elégedettség
énhatékonyság
személyiségjegyek
önértékelés
extraverzió
Tárgyszavak:
Online Access:http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74613
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Kutatásomban általános-, közép- és felsőoktatásban tanuló diákok internethasználati szokásait és a rájuk jellemző alapvető pszichés jellemzőket vizsgáltam. Fő célom volt annak felderítése, hogy az internethasználati jellegzetességek illetve a főbb pszichés jellemzők (önértékelés, énhatékonyság, élettel való elégedettéség, intro-extraverzió) között milyen kapcsolat van. Vizsgálatomban a három korcsoport, az „Y” (N=68, Átlagéletkor: 27,88 SD=8,39), „Z” (N=217, Átlagéletkor: 17,35 SD=3,22) és „Alfa” (N=19, Átlagéletkor: 12,53 SD=1,92) generációhoz tartozó diákok kérdőíveken vizsgált eredményeit hasonlítottam össze. Összességében elmondható, hogy az átlagok alapján a férfiak szignifikánsan átlagosan több időt töltenek internetezéssel, rájuk inkább jellemző az extroverzió, mint a nőkre. Ezen a mintán jobban jellemző az emocionális labilitás a nőkre, mint a férfiakra, ugyanakkor a nők önismerete szignifikánsan mélyebb. A mintában szereplő középiskolásokra inkább jellemzőbb az érzelmi labilitás, mint a mintában szereplő felsőoktatásban résztvevő hallgatókra, illetve rájuk jellemzőbb a pszichoticizmus, mint az idősebb társaikra. Ezen minta alapján a főiskolások használják tanulmányaikban leginkább az internetet. A digitális megosztottság az Y, Z és az Alfa generáció tekintetében jelen vizsgálat szerint nem képeződik le.