Marketingkutatási eredmények a fogyasztásszociológiában

A marketingkutatás fogyasztásszociológiai nézőpontból is értelmezhető előzményei szórványosak. Néhány elméleti és üzleti célú kutatás említhető mindössze ezen a területen. Az a ritka jelenség is megfigyelhető, hogy az ismert üzleti célú kutatások kutatásmódszertani szempontból helyenként kiforrottab...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Veres Zoltán
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2004
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei 3
A szociális identitás, az információ és a piac 3
Kulcsszavak:Fogyasztás, Marketing
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/5638
LEADER 02252naa a2200229 i 4500
001 acta5638
005 20220209141909.0
008 161015s2004 hu o 0|| hun d
022 |a 1588-8533 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Veres Zoltán 
245 1 0 |a Marketingkutatási eredmények a fogyasztásszociológiában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Veres Zoltán 
260 |c 2004 
300 |a 282-296 
490 0 |a SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei  |v 3 
490 0 |a A szociális identitás, az információ és a piac  |v 3 
520 3 |a A marketingkutatás fogyasztásszociológiai nézőpontból is értelmezhető előzményei szórványosak. Néhány elméleti és üzleti célú kutatás említhető mindössze ezen a területen. Az a ritka jelenség is megfigyelhető, hogy az ismert üzleti célú kutatások kutatásmódszertani szempontból helyenként kiforrottabbak, és az elméleti keretek fejlesztésének ösztönzése is ebből az irányból várható. A legígéretesebb kutatás a Target Group Index (TGI), amely egyrészt nyersanyaga lehet egyes további tudományos vizsgálódásoknak, másrészt eddigi eredményei között már vannak olyan elemek, amelyek tudományos módszertani igénnyel tárnak fel egyes fogyasztásszociológiai relevanciájú modelleket. A további kutatási irányok között a SZTE GTK Marketing és Menedzsment Tanszéke egyes társadalmi csoportok regionális fogyasztási profijának feltárását, továbbá a TGI országosan reprezentatív eredményeinek kvalitatív kutatási módszerrel történő verifikálását tűzte ki célul. Ez utóbbiban különösen a szegmensátfedések vizsgálata, a fogyasztásszociológiai csoportdevianciák tűnnek olyan kutatási problémának, amelyek megoldása az elméleti tisztázáshoz nélkülözhetetlen. Jelen tanulmány célja az előzőekben meghatározott egyes kutatási előzmények áttekintése és a tárgykörben lehetséges további kutatási irányok kijelölése. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Közgazdasági és gazdálkodástudományok 
695 |a Fogyasztás, Marketing 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/5638/1/gtk_2004_282-296.pdf  |z Dokumentum-elérés