A potenciál elemzés és a partnerség szerepe a korai fázisú kutatási eredmények hasznosításában

Napjainkban a szellemi alkotások területén hasonló folyamatok zajlanak le, mint a nyugati piacgazdaságokban a múlt század második felében, amikor már nem a termékelőállítás lett a marketing fő kihívása, hanem az előállított termék értékesítése. Ez a helyzet különösen nagy kihívást jelent az alapkuta...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Buzás Norbert
Prónay Szabolcs
Testületi szerző: Innovációs rendszerek: elmélet, politikák és mikroszereplők (2012) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2013
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Innovációs rendszerek : szereplők, kapcsolatok és intézmények
Kulcsszavak:Innováció, Marketing, Kutatásfejlesztés
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/32831
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Napjainkban a szellemi alkotások területén hasonló folyamatok zajlanak le, mint a nyugati piacgazdaságokban a múlt század második felében, amikor már nem a termékelőállítás lett a marketing fő kihívása, hanem az előállított termék értékesítése. Ez a helyzet különösen nagy kihívást jelent az alapkutatásban érdekeltek – így például az egyetemek – számára. Tanulmányunkban a fenti helyzet fényében azt vizsgáljuk, hogy milyen lehetőségek és milyen kihívások kapcsolódnak napjainkban az egyetemeken keletkező szellemi alkotások értékesítéséhez. Vizsgálódásunk elméleti keretéül egy hazánkban még kevéssé elterjed – de külföldön már alkalmazott – megközelítési módot a science-to-business (S2B) marketinget választottuk. Tanulmányunkban kísérletet teszünk egy elméleti modell felállítására, mely az S2B marketing elméletét a McCarthy féle 4P marketing-mix elmélettel ötvözve egy új elméleti konstrukciót alkot a „potenciál” és a „partnerség” elemeinek modellbe illesztésével. The intellectual property market is dealing with the same challenge as marketing had in the second half of the last century, when the main task was no longer the manufacturing but the selling of products. This situation is particularly challenging for basic research stakeholders – especially universities. In our paper we shed light on the above situation as we analyze the opportunities and challenges universities face during their attempt to commercialize their intellectual property. As a theoretical framework for our investigation we have chosen the science-to-business (S2B) marketing. In our previous studies we developed a unique marketing mix model for contextualizing the general marketing approaches of S2B marketing. We have applied McCarthy’s well known 4P marketing-mix model on one hand, and extended it with two additional factors on the other, thus we have developed a 6P marketing mix model based on McCarthy’s 4P model. The two additional factors are Potential and Partnership.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:21-38
ISSN:1588-8533