Az önértékelés buktatói a tesztmegoldási erőfeszítés kérdőíves és logadatalapú elemzése /

A kutatásban egyetemi hallgatók tesztmegoldási erőfeszítését monitoroztuk és hasonlítottuk össze egyrészt hagyományos önértékelő kérdőíves módszerek alkalmazásával, másrészt a számítógép-alapú tesztfeladatok megoldása során mutatott viselkedést pontosan rögzítő logadatok elemzésével. Az adatfelvétel...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Csányi Róbert
Molnár Gyöngyvér
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2024
Sorozat:SCIENTIA ET SECURITAS 5 No. 2
Tárgyszavak:
doi:10.1556/112.2024.00167

mtmt:35601060
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/35220
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A kutatásban egyetemi hallgatók tesztmegoldási erőfeszítését monitoroztuk és hasonlítottuk össze egyrészt hagyományos önértékelő kérdőíves módszerek alkalmazásával, másrészt a számítógép-alapú tesztfeladatok megoldása során mutatott viselkedést pontosan rögzítő logadatok elemzésével. Az adatfelvételben alkalmazott teszt fiktív, ugyanakkor interaktív és komplex problémákra épített, melyek megoldása során ezért előzetes tudásra nem építhettek a hallgatók. K-közép klaszterelemzést használtunk a tesztmegoldási erőfeszítésben eltérő hallgatók csoportjainak kialakítására. Az eredmények alapján megállapítható, hogy (1) a nem motivált válaszok kiszűrése növeli a teszten nyújtott átlagos teljesítményt, (2) azonosíthatók különböző tesztmegoldási erőfeszítéssel rendelkező hallgatói csoportok és (3) a hallgatók önértékelése, azaz az önértékelő kérdőívek kérdéseire adott válaszok nem teljesen állnak összhangban a hallgatók tényleges tesztmegoldási viselkedésével.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:86-95
ISSN:2732-2688