Az óvoda-iskola átmenet segítése
Ez a tanulmány Kozma Tamás professzor születésnapi köszöntésére íródott, fókuszpontjában elsősorban az óvoda-iskola átmenet kérdése áll. Az elmúlt években az iskola előtti időszakkal foglalkozó kutatások egyre hangsúlyosabbá váltak. Számos tanulmány rámutatott ennek az életkori periódusnak a kiemelt...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
CHERD-Hungary, CHERD-H
Debrecen
2024
|
Sorozat: | OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA
Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban : Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére |
Tárgyszavak: | |
mtmt: | 34892171 |
Online Access: | http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/32369 |
Tartalmi kivonat: | Ez a tanulmány Kozma Tamás professzor születésnapi köszöntésére íródott, fókuszpontjában elsősorban az óvoda-iskola átmenet kérdése áll. Az elmúlt években az iskola előtti időszakkal foglalkozó kutatások egyre hangsúlyosabbá váltak. Számos tanulmány rámutatott ennek az életkori periódusnak a kiemelt fontosságára. Intenzív kutatói érdeklődés övezi az óvodából az iskolába történő átmenetet. Az iskolai sikeresség – amely az életutat jelentős mértékben meghatározó tényező – erősen összefügg a kora gyermekkori nevelés minőségével és az átmenet támogatásával. A tanulmány áttekinti azokat a változásokat, amelyekkel a gyermek szembesül az óvoda-iskola átmenet során. Foglalkozik az iskolaérettség mérésének problémakörével. Röviden bemutatja azokat a jogszabályi változásokat, amelyek a hazai oktatási szabályozásban az elmúlt évtizedekben bekövetkeztek. Emellett összefoglalja azokat a jelenleg zajló, fontosabb hazai kutatásokat, amelyeknek a célja a sikeres iskolakezdés támogatása. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 14 77-90 |
ISBN: | 9786156012227; 9786156012234 |