Az óvoda-iskola átmenet segítése

Ez a tanulmány Kozma Tamás professzor születésnapi köszöntésére íródott, fókuszpontjában elsősorban az óvoda-iskola átmenet kérdése áll. Az elmúlt években az iskola előtti időszakkal foglalkozó kutatások egyre hangsúlyosabbá váltak. Számos tanulmány rámutatott ennek az életkori periódusnak a kiemelt...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Józsa Krisztián
Podráczky Judit
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: CHERD-Hungary, CHERD-H Debrecen 2024
Sorozat:OKTATÁSKUTATÓK KÖNYVTÁRA
Mesterség és intelligencia az oktatáskutatásban : Tanulmányok Kozma Tamás tiszteletére
Tárgyszavak:
mtmt:34892171
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/32369
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Ez a tanulmány Kozma Tamás professzor születésnapi köszöntésére íródott, fókuszpontjában elsősorban az óvoda-iskola átmenet kérdése áll. Az elmúlt években az iskola előtti időszakkal foglalkozó kutatások egyre hangsúlyosabbá váltak. Számos tanulmány rámutatott ennek az életkori periódusnak a kiemelt fontosságára. Intenzív kutatói érdeklődés övezi az óvodából az iskolába történő átmenetet. Az iskolai sikeresség – amely az életutat jelentős mértékben meghatározó tényező – erősen összefügg a kora gyermekkori nevelés minőségével és az átmenet támogatásával. A tanulmány áttekinti azokat a változásokat, amelyekkel a gyermek szembesül az óvoda-iskola átmenet során. Foglalkozik az iskolaérettség mérésének problémakörével. Röviden bemutatja azokat a jogszabályi változásokat, amelyek a hazai oktatási szabályozásban az elmúlt évtizedekben bekövetkeztek. Emellett összefoglalja azokat a jelenleg zajló, fontosabb hazai kutatásokat, amelyeknek a célja a sikeres iskolakezdés támogatása.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:14
77-90
ISBN:9786156012227; 9786156012234