A mesterséges intelligencia hatása a mérés-értékelésre

Minden új technológia megjelenése lehetőséget ad arra, hogy átgondoljuk azoktatás céljait, hatékonyságát. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésbenvaló alkalmazása nemcsak új lehetőségeket kínál, hanem komoly kihívások elé isállítja az oktatás szereplőit. A mesterségesintelligencia-alapú értéke...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Molnár Gyöngyvér
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2024
Sorozat:EDUCATIO 33 No. 1
Tárgyszavak:
doi:10.1556/2063.33.2024.1.6

mtmt:34826853
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/31568
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Minden új technológia megjelenése lehetőséget ad arra, hogy átgondoljuk azoktatás céljait, hatékonyságát. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésbenvaló alkalmazása nemcsak új lehetőségeket kínál, hanem komoly kihívások elé isállítja az oktatás szereplőit. A mesterségesintelligencia-alapú értékelésitechnikákban, melyek lehetővé teszik nagy adathalmazok gyors elemzését és aszemélyre szabott visszacsatolás megvalósítását, benne van az a lehetőség, hogya hagyományos értékelési módszerek átalakításával jelentős mértékben fokozzák atanulási folyamat hatékonyságát és emeljék a tanítás minőségét. Autentikus,megbízható és valid adatok nélkül azonban az adatokon, bizonyítékokon alapulófejlesztés kudarcra van ítélve. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésbentörténő alkalmazása nem csupán technológiai vagy infrastrukturális, sokkalinkább pedagógiai és módszertani kihívás.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:55-64
ISSN:1216-3384