A mesterséges intelligencia hatása a mérés-értékelésre
Minden új technológia megjelenése lehetőséget ad arra, hogy átgondoljuk azoktatás céljait, hatékonyságát. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésbenvaló alkalmazása nemcsak új lehetőségeket kínál, hanem komoly kihívások elé isállítja az oktatás szereplőit. A mesterségesintelligencia-alapú értéke...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2024
|
Sorozat: | EDUCATIO
33 No. 1 |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.1556/2063.33.2024.1.6 |
mtmt: | 34826853 |
Online Access: | http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/31568 |
Tartalmi kivonat: | Minden új technológia megjelenése lehetőséget ad arra, hogy átgondoljuk azoktatás céljait, hatékonyságát. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésbenvaló alkalmazása nemcsak új lehetőségeket kínál, hanem komoly kihívások elé isállítja az oktatás szereplőit. A mesterségesintelligencia-alapú értékelésitechnikákban, melyek lehetővé teszik nagy adathalmazok gyors elemzését és aszemélyre szabott visszacsatolás megvalósítását, benne van az a lehetőség, hogya hagyományos értékelési módszerek átalakításával jelentős mértékben fokozzák atanulási folyamat hatékonyságát és emeljék a tanítás minőségét. Autentikus,megbízható és valid adatok nélkül azonban az adatokon, bizonyítékokon alapulófejlesztés kudarcra van ítélve. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésbentörténő alkalmazása nem csupán technológiai vagy infrastrukturális, sokkalinkább pedagógiai és módszertani kihívás. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 55-64 |
ISSN: | 1216-3384 |