Üdvözlet az ábrázoló geometria világából
Az elmúlt több mint egy évtizedben – de a világjárvány időszakábanmég inkább – előtérbe került annak a kérdésnek a megválaszolása Hogyantanítsunk és tanuljunk ábrázoló geometriát a technikai fejlődés dinamikusváltozásainak közegében? E rövid közlemény tulajdonképpen széljegyzet azábrázoló geometria...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2022
|
Sorozat: | JELENKORI TÁRSADALMI ÉS GAZDASÁGI FOLYAMATOK
17 No. 1-2 |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/jtgf.2022.1-2.129-143 |
mtmt: | 33363867 |
Online Access: | http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/25836 |
LEADER | 02553nab a2200217 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ25836 | ||
005 | 20221219115548.0 | ||
008 | 221219s2022 hu o 0|| Magyar d | ||
022 | |a 1788-7593 | ||
024 | 7 | |a 10.14232/jtgf.2022.1-2.129-143 |2 doi | |
024 | 7 | |a 33363867 |2 mtmt | |
040 | |a SZTE Publicatio Repozitórium |b hun | ||
041 | |a Magyar | ||
100 | 1 | |a Nagy Valéria | |
245 | 1 | 0 | |a Üdvözlet az ábrázoló geometria világából |h [elektronikus dokumentum] / |c Nagy Valéria |
260 | |c 2022 | ||
300 | |a 129-143 | ||
490 | 0 | |a JELENKORI TÁRSADALMI ÉS GAZDASÁGI FOLYAMATOK |v 17 No. 1-2 | |
520 | 3 | |a Az elmúlt több mint egy évtizedben – de a világjárvány időszakábanmég inkább – előtérbe került annak a kérdésnek a megválaszolása Hogyantanítsunk és tanuljunk ábrázoló geometriát a technikai fejlődés dinamikusváltozásainak közegében? E rövid közlemény tulajdonképpen széljegyzet azábrázoló geometria oktatás margójára egyetemi környezetben, ugyanakkor aleírtak minden oktatási szintet érintenek. Hazai és külföldi(szak)irodalmak, írásművek mondanivalóinak kiemelésével – támaszkodva asaját tapasztalatokra is – rámutat arra, hogy azok a (szak)módszertanimegközelítések lehetnek helyesek és hatékonyak, amelyek nem tévesztik szemelől azt az örökérvényű „axiómát”, amelyet még 1777-ben a Ratio Educationisfogalmazott meg elsőként. Nevezetesen, hogy a geometria „… bámulatosanképezi az ifjak elméjét a helyes gondolkodásra és a tárgyakról való igazfogalmaknak a megalkotására”. Továbbá „Fő gondunk itt arra irányuljon, hogycsak azokat a meghatározásokat és feladatokat vegyük föl, melyeknekalkalmazása és megfejtése a közéletben előfordul.” Kiegészítve e gondolatotazzal, hogy a személyiségformálásnak is (egyik) eszköze a rajzolás, ami mégteljesebb lehet, ha a technikai, technológiai fejlettség is hozzájárul. Aközlemény fontos megállapítása, hogy a tanítás–tanulás folyamatában Triplummodellként értelmezhető a tanító–tananyag–tanított viszonya, amelykapcsolatnak közvetlennek és dinamikusnak kell lennie. Továbbá a sokathangoztatott tanítotti élmény mellett éppoly fontos a tanítói élmény is,ezért ezekkel – mint az oktatás mozgatórugóival, a jövő oktatásikihívásaival – kiegészülve pedig Quintuplum modell. | |
650 | 4 | |a Gépészmérnöki tudományok | |
856 | 4 | 0 | |u http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/25836/1/Jelenkori_2022_Udvazabrgeomvilagabol.pdf |z Dokumentum-elérés |