Digitális játékok az oktatásban

A játék jelentősége a pszichológiai fejlődésben széleskörűen elismert a fejlődéspszichológusok és a neveléssel foglalkozó szakemberek között. Az utóbbi három évtizedben egy további játéktípussal is bővült a fejlesztő alkalmazások eszköztára, a d igitális játékokkal. Jelen tanulmány célja az, hogy...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pásztor Attila
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2013
Sorozat:ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 23 No. 9
Tárgyszavak:
mtmt:2482943
Online Access:http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/23471
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A játék jelentősége a pszichológiai fejlődésben széleskörűen elismert a fejlődéspszichológusok és a neveléssel foglalkozó szakemberek között. Az utóbbi három évtizedben egy további játéktípussal is bővült a fejlesztő alkalmazások eszköztára, a d igitális játékokkal. Jelen tanulmány célja az, hogy átfogó képet nyújtson a digitális játékokhoz kapcsolódó kutatásokról. A digitális játéko knak több olyan tulajdonsága is van, amelyek révén hatékony okta tási eszközzé válhatnak. Számos bizonyíték támasztja alá, hogy eredményesen növelik a diákok tanulási teljesítményét, azonban a z empirikus eredmények gyakran ellentmondásosak. A „Hatékonyak- e?” kérdés helyett termékenyebbnek tűnik a „Milyen formában, mil yen feltételek mellett válhatnak a tanulási kimenet és a motivác ió dimenzióiban is eredményes fejlesztő eszközzé?” kérdések vizs gálata. A válaszok megtalálásához azonban további részletesen adminisztrált, kísérleti és kontrollcsoport bevonásával megvalós uló kutatásokra van szükség.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:37-48
ISSN:1215-5233