Önszabályozás a tanulásban
A tanulmány célja az önszabályozott tanulás meghatározásával, modellálásával és empirikus vizsgálatával kapcsolatos kutatások elméleti összegzése és a fontosabb tendenciák bemutatása. Felvázolja az önszabályozott tanulás kutatásában történt változások irányát, valamint az önszabályozott tanulás isko...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Published: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2022
|
Series: | Iskolakultúra
32 No. 11 |
Kulcsszavak: | Tanulás - módszer, Önszabályozás, Iskolai eredményesség |
Subjects: | |
doi: | 10.14232/iskkult.2022.11.30 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/71225 |
Summary: | A tanulmány célja az önszabályozott tanulás meghatározásával, modellálásával és empirikus vizsgálatával kapcsolatos kutatások elméleti összegzése és a fontosabb tendenciák bemutatása. Felvázolja az önszabályozott tanulás kutatásában történt változások irányát, valamint az önszabályozott tanulás iskolai eredményességben betöltött szerepét. A tanulmány külön kitér Nagy József önszabályozás-értelmezésére és személyiségfejlődési modelljének nemzetközi összehasonlítására, végül bemutatja az önszabályozás tanulásban és az egész személyiség fejlődésében betöltött kulcsszerepét. The aim of this paper is to provide a theoretical summary of research on the definition, modelling and empirical investigation of self-regulated learning and to present the main trends in this field. The direction of change in research on self-regulated learning is outlined, and the role of self-regulated learning in school effectiveness is discussed. In particular, the paper discusses József Nagy’s interpretation of self-regulation and the international comparison of his model of personality development. The paper concludes with a discussion of the key role of self-regulation in learning and, in the development of the whole personality. |
---|---|
Physical Description: | 30-38 |
ISSN: | 1215-5247 |