Képességfejlesztő vizuális nevelés Nagy József művészetpedagógiai öröksége /

Ez a Nagy József munkássága előtt tisztelgő írás művészetpedagógiai gondolatainak aktualitását a vizuális nevelés területén mutatja be. Nyomon követve a rajztanításból a kortárs és klasszikus képi nyelv sokoldalú elsajátítását segítő tantárggyá vált területet, Nagy József felismerte a vizuális kultú...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kárpáti Andrea
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2022
Sorozat:Iskolakultúra 32 No. 11
Kulcsszavak:Képességfejlesztés - vizuális, Művészetpedagógia, Nagy József
Tárgyszavak:
doi:10.14232/iskkult.2022.11.69

Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/71224
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Ez a Nagy József munkássága előtt tisztelgő írás művészetpedagógiai gondolatainak aktualitását a vizuális nevelés területén mutatja be. Nyomon követve a rajztanításból a kortárs és klasszikus képi nyelv sokoldalú elsajátítását segítő tantárggyá vált területet, Nagy József felismerte a vizuális kultúra egyre növekvő jelentőségét, hangsúlyozta szerepét a személyes és kommunikatív kompetencia fejlesztésében és esélyteremtő erejét a szociális hátránnyal élők tanításában. Sosem használta ezt a csak magyarul létező, értelmetlen kifejezést: készségtárgy, viszont támogatta a területen zajló képességkutatásokat. Gondolatainak hatása a vizuális kommunikáció, a környezetkultúra és a művészettel nevelés esélyteremtő, társadalmi érzékenységű programjai tükrében tisztán látható. This paper honours the ideas of József Nagy on education through the arts that are relevant and inspiring for the field till the present day. He was aware of the shift of visual art education from drawing instruction to teaching a wide range of genres of visual culture and classics as well as contemporary arts. In his works, he emphasized the role of the arts in the development of personal and communicative competence and improvement of social equality. He never considered the arts as an educational frill, and supported skills research in this field. The relevance of his ideas will be shown through a brief overview of research on visual communication, environmental and design education and arts-based social interventions in Hungary.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:69-82
ISSN:1215-5246