Az EARLI fiatal kutatóinak 26. konferenciája - beszámoló a 2022-es JURE konferenciáról
2022. július 18. és 22. között Portugáliában, Porto városában rendezték meg immár 26. alkalommal a Fiatal Kutatók Neveléstudományi Konferenciáját, azaz az EARLI JURE-t (The Junior Researchers of EARLI). A Kiszámíthatatlan kihívások – Oktatás egy gyorsan változó világban (Unpredictable Challenges – E...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2022
|
Sorozat: | Iskolakultúra
32 No. 8-9 |
Kulcsszavak: | Neveléstudomány - konferencia - beszámoló, EARLI JURE |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/71203 |
Tartalmi kivonat: | 2022. július 18. és 22. között Portugáliában, Porto városában rendezték meg immár 26. alkalommal a Fiatal Kutatók Neveléstudományi Konferenciáját, azaz az EARLI JURE-t (The Junior Researchers of EARLI). A Kiszámíthatatlan kihívások – Oktatás egy gyorsan változó világban (Unpredictable Challenges – Education in a Rapidly Changing World) jelmondatot adta meg az esemény központi témájaként az EARLI szervezete (European Association for Research on Learning and Instruction – a Tanulás és Tanítás Kutatásának Európai Társasága), ami megalakulása óta a legismertebb a tanítás- és tanuláskutatás terén, és mára már a terület legkiemelkedőbb európai szervezetévé nőtte ki magát. A cél az volt, hogy a fiatal kutatók gondolkodását ösztönözzék annak a kérdésnek megválaszolására, hogy hogyan járul hozzá az oktatás és annak kutatása az olyan globálisan felmerülő problémák, mint a klímaváltozás, a menekültválság, a félretájékoztatás (álhírek, dezinformáció) és a folyamatban lévő világjárvány kezeléséhez, valamint az oktatás szerepe ezeknek az átfogó kihívásoknak a tükrében. Az 5 napos nemzetközi konferencián előadásokkal, workshopokkal és vitaindítókkal várták a résztvevőket, amelyek helyet biztosítottak a tanulás és oktatás kognitív, motivációs és érzelmi vonatkozásaival kapcsolatos legfrissebb eredmények bemutatásának, valamint a jelenkor meghatározó globális kihívások megvitatásának is. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 143-151 |
ISSN: | 1215-5233 |