Az EARLI fiatal kutatóinak 26. konferenciája - beszámoló a 2022-es JURE konferenciáról

2022. július 18. és 22. között Portugáliában, Porto városában rendezték meg immár 26. alkalommal a Fiatal Kutatók Neveléstudományi Konferenciáját, azaz az EARLI JURE-t (The Junior Researchers of EARLI). A Kiszámíthatatlan kihívások – Oktatás egy gyorsan változó világban (Unpredictable Challenges – E...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Ablonczy-Bugris Annamária
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2022
Sorozat:Iskolakultúra 32 No. 8-9
Kulcsszavak:Neveléstudomány - konferencia - beszámoló, EARLI JURE
Tárgyszavak:
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/71203
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:2022. július 18. és 22. között Portugáliában, Porto városában rendezték meg immár 26. alkalommal a Fiatal Kutatók Neveléstudományi Konferenciáját, azaz az EARLI JURE-t (The Junior Researchers of EARLI). A Kiszámíthatatlan kihívások – Oktatás egy gyorsan változó világban (Unpredictable Challenges – Education in a Rapidly Changing World) jelmondatot adta meg az esemény központi témájaként az EARLI szervezete (European Association for Research on Learning and Instruction – a Tanulás és Tanítás Kutatásának Európai Társasága), ami megalakulása óta a legismertebb a tanítás- és tanuláskutatás terén, és mára már a terület legkiemelkedőbb európai szervezetévé nőtte ki magát. A cél az volt, hogy a fiatal kutatók gondolkodását ösztönözzék annak a kérdésnek megválaszolására, hogy hogyan járul hozzá az oktatás és annak kutatása az olyan globálisan felmerülő problémák, mint a klímaváltozás, a menekültválság, a félretájékoztatás (álhírek, dezinformáció) és a folyamatban lévő világjárvány kezeléséhez, valamint az oktatás szerepe ezeknek az átfogó kihívásoknak a tükrében. Az 5 napos nemzetközi konferencián előadásokkal, workshopokkal és vitaindítókkal várták a résztvevőket, amelyek helyet biztosítottak a tanulás és oktatás kognitív, motivációs és érzelmi vonatkozásaival kapcsolatos legfrissebb eredmények bemutatásának, valamint a jelenkor meghatározó globális kihívások megvitatásának is.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:143-151
ISSN:1215-5233