A szubkulturális működés példái és hatása egy alternatív gimnázium belső diskurzusában

Kutatásom többek között a szociológusok, pszichológusok, kutató pedagógusok által is művelt ethnography of education vagy educational ethnography kutatási területhez (amelyet Mészáros [2017] pedagógiai etnográfiának fordít) kapcsolható, azon belül is a szűkebb területet lefedő, zömében antropológuso...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szentesi Balázs
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2022
Sorozat:Iskolakultúra 32 No. 6
Kulcsszavak:Pedagógiai antropológia, Pedagógiai kutatás
Tárgyszavak:
doi:10.14232/ISKKULT.2022.6.3

Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/70986
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Kutatásom többek között a szociológusok, pszichológusok, kutató pedagógusok által is művelt ethnography of education vagy educational ethnography kutatási területhez (amelyet Mészáros [2017] pedagógiai etnográfiának fordít) kapcsolható, azon belül is a szűkebb területet lefedő, zömében antropológusok által végzett anthropology of education (pedagógiai antropológia) kutatásokhoz. Az ide tartozó munkák sajátommal közös elemei a résztvevő megfigyelés és nyitott végű kérdéseket tartalmazó interjúk alkalmazása a jelenségek belső olvasatának megértéséhez, a kultúra koncepciójának használata, az iskola mint kutatási terep felhasználása (annak ellenére, hogy a területen belül léteznek az oktatást/nevelést más környezetben is vizsgáló kutatások).
Terjedelem/Fizikai jellemzők:3-55
ISSN:1215-5234