Nem múló történelmünk az iskolai történelemoktatási kánon ellentmondásos alapmintázata - második rész /
Az írás a magyar történelemoktatási kánon kialakulásának körülményeit és mindmáig tovább élő elemeit vizsgálja. Legfőképpen arra az ellentmondásra koncentrál, amely a kiegyezés után az államnemzeti (birodalmi) és nemzetállami felfogás összemosása nyomán alakult ki, és ami miatt mitizálódott, rugalma...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2021
|
Sorozat: | Iskolakultúra
31 No. 10 |
Kulcsszavak: | Történelem tanítása - Magyarország, Nemzeti tudat - magyar |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/70771 |
Tartalmi kivonat: | Az írás a magyar történelemoktatási kánon kialakulásának körülményeit és mindmáig tovább élő elemeit vizsgálja. Legfőképpen arra az ellentmondásra koncentrál, amely a kiegyezés után az államnemzeti (birodalmi) és nemzetállami felfogás összemosása nyomán alakult ki, és ami miatt mitizálódott, rugalmatlanná vált nemzeti múltszemléletünk. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 83-108 |
ISSN: | 1215-5233 |