A történelmi interpretáció fogalmának tanítása
A történelemtanítás és -tanulás eredményessége nagyrészt azon múlik, hogy a diákok képesek lesznek-e a múlt, a történelem és a történelmi interpretáció fogalmát helyesen értelmezni, helyes kép alakul-e ki bennük a múltban történtek és az azokról készült interpretációk viszonyáról. Ennek fontos felté...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Szeged
2021
|
Sorozat: | Iskolakultúra
31 No. 5 |
Kulcsszavak: | Történelem tanítása |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/ISKKULT.2021.05.41 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/59192 |
Tartalmi kivonat: | A történelemtanítás és -tanulás eredményessége nagyrészt azon múlik, hogy a diákok képesek lesznek-e a múlt, a történelem és a történelmi interpretáció fogalmát helyesen értelmezni, helyes kép alakul-e ki bennük a múltban történtek és az azokról készült interpretációk viszonyáról. Ennek fontos feltétele, hogy a történelemtanárok maguk is megértsék e probléma összetettségét, és képesek legyenek reflektív módon is megközelíteni a történelemórákon bemutatott ismereteket, következtetéseket és értékeléseket. The effectiveness of teaching and learning history depends on whether student are able to acquire the correct interpretation of the past, history and interpretation. They have to form a correct picture of the relationship between the past and historical interpretations. An important condition for this is that history teachers properly understand the complexity of this problem and approach the knowledge, interpretations and evaluations in history lessons in a reflective way. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 41-54 |
ISSN: | 1215-5233 |