A jelen pedagógusai az oktatás jövőjében

A 21. század gyermeke számára ma már alapvető szükségletnek mondható a digitális eszközök világában való jártasság, és azok mindennapos használata. Míg ez a gyermekek számára egyfajta evidenciát jelent – hiszen ebbe a digitálisan fejlett világba születtek – addig a felnőttek számára sok esetben még...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fehérvári Brigitta
További közreműködők: Buda András
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Szeged 2018
Sorozat:Iskolakultúra 28 No. 3-4
Kulcsszavak:Közoktatás - Magyarország - 21. sz. - könyvismertetés, Oktatási folyamat - könyvismertetés, Oktatás - számítógép alkalmazása - könyvismertetés
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/46214
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A 21. század gyermeke számára ma már alapvető szükségletnek mondható a digitális eszközök világában való jártasság, és azok mindennapos használata. Míg ez a gyermekek számára egyfajta evidenciát jelent – hiszen ebbe a digitálisan fejlett világba születtek – addig a felnőttek számára sok esetben még mindig gondot okoz a digitális eszközök használata. A digitális generáció nyelvezetéhez, viselkedéséhez, attitűdjeihez való alkalmazkodás, ezen új motívumok elfogadása – a generációs különbségekből adódóan – gyakran megterheli a felnőtt-gyermek kapcsolatokat. E jelenség napjaink gyakori témája, és egyik „háborús frontja” az iskolában húzódik. Felmerülhet a kérdés, hogy pontosan hogyan is jelennek meg ezek a jelenségek az iskolában? Mennyire lépett ez, a rendkívüli fontossággal bíró szocializációs közeg a modernizáció új lépcsőfokára, és mi történik a benne tevékenykedő főszereplőkkel: a diákokkal és tanáraikkal?
Terjedelem/Fizikai jellemzők:106-109
ISSN:1215-5233