A játék pedagógiai hasznáról zajló viták a Néptanítók Lapjában, szerepük a tanítói professzió kialakulásában
„Az iskola egész a legújabb korig csak tiltással lépett fel a játékokkal szemben, s azokat paedagogiailag értékesíteni senki sem kísértette meg, s kivált nálunk egész a legújabb korig e tekintetben semmi sem történt.” – állapította meg Kiss Áron 1880-ban (Kiss, 1880, 449.). E gyermeki tevékenység ér...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2008
|
Sorozat: | Iskolakultúra
18 No. 5-6 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42643 |
LEADER | 01329nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42643 | ||
005 | 20191106140640.0 | ||
008 | 180706s2008 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Tészabó Júlia | |
245 | 1 | 2 | |a A játék pedagógiai hasznáról zajló viták a Néptanítók Lapjában, szerepük a tanítói professzió kialakulásában |h [elektronikus dokumentum] / |c Tészabó Júlia |
260 | |c 2008 | ||
300 | |a 66-75 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 18 No. 5-6 | |
520 | 3 | |a „Az iskola egész a legújabb korig csak tiltással lépett fel a játékokkal szemben, s azokat paedagogiailag értékesíteni senki sem kísértette meg, s kivált nálunk egész a legújabb korig e tekintetben semmi sem történt.” – állapította meg Kiss Áron 1880-ban (Kiss, 1880, 449.). E gyermeki tevékenység értékéről, a gyermekek fejlődésében és fejlesztésében betöltött szerepéről kialakuló újfajta gondolkodás – nem utolsósorban éppen az ő jelentős közreműködésével – nemcsak a gyerekek jobb megismeréséhez, hanem a tanítói professzió kialakulásához is hozzájárult a 19. század utolsó évtizedeiben. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42643/1/15_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf |z Dokumentum-elérés |