A játék pedagógiai hasznáról zajló viták a Néptanítók Lapjában, szerepük a tanítói professzió kialakulásában

„Az iskola egész a legújabb korig csak tiltással lépett fel a játékokkal szemben, s azokat paedagogiailag értékesíteni senki sem kísértette meg, s kivált nálunk egész a legújabb korig e tekintetben semmi sem történt.” – állapította meg Kiss Áron 1880-ban (Kiss, 1880, 449.). E gyermeki tevékenység ér...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tészabó Júlia
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2008
Sorozat:Iskolakultúra 18 No. 5-6
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42643
LEADER 01329nab a2200181 i 4500
001 misc42643
005 20191106140640.0
008 180706s2008 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Tészabó Júlia 
245 1 2 |a A játék pedagógiai hasznáról zajló viták a Néptanítók Lapjában, szerepük a tanítói professzió kialakulásában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Tészabó Júlia 
260 |c 2008 
300 |a 66-75 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 18 No. 5-6 
520 3 |a „Az iskola egész a legújabb korig csak tiltással lépett fel a játékokkal szemben, s azokat paedagogiailag értékesíteni senki sem kísértette meg, s kivált nálunk egész a legújabb korig e tekintetben semmi sem történt.” – állapította meg Kiss Áron 1880-ban (Kiss, 1880, 449.). E gyermeki tevékenység értékéről, a gyermekek fejlődésében és fejlesztésében betöltött szerepéről kialakuló újfajta gondolkodás – nem utolsósorban éppen az ő jelentős közreműködésével – nemcsak a gyerekek jobb megismeréséhez, hanem a tanítói professzió kialakulásához is hozzájárult a 19. század utolsó évtizedeiben. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42643/1/15_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf  |z Dokumentum-elérés