A játék pedagógiai hasznáról zajló viták a Néptanítók Lapjában, szerepük a tanítói professzió kialakulásában

„Az iskola egész a legújabb korig csak tiltással lépett fel a játékokkal szemben, s azokat paedagogiailag értékesíteni senki sem kísértette meg, s kivált nálunk egész a legújabb korig e tekintetben semmi sem történt.” – állapította meg Kiss Áron 1880-ban (Kiss, 1880, 449.). E gyermeki tevékenység ér...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Tészabó Júlia
Format: Article
Published: 2008
Series:Iskolakultúra 18 No. 5-6
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42643
Description
Summary:„Az iskola egész a legújabb korig csak tiltással lépett fel a játékokkal szemben, s azokat paedagogiailag értékesíteni senki sem kísértette meg, s kivált nálunk egész a legújabb korig e tekintetben semmi sem történt.” – állapította meg Kiss Áron 1880-ban (Kiss, 1880, 449.). E gyermeki tevékenység értékéről, a gyermekek fejlődésében és fejlesztésében betöltött szerepéről kialakuló újfajta gondolkodás – nem utolsósorban éppen az ő jelentős közreműködésével – nemcsak a gyerekek jobb megismeréséhez, hanem a tanítói professzió kialakulásához is hozzájárult a 19. század utolsó évtizedeiben.
Physical Description:66-75
ISSN:1215-5233