Tudományköziség és komplex szövegértés a középiskolában a Kép és szöveg című tantárgy vázlata /
Az utóbbi évtizedek pedagógiai diskurzusának egyik leggyakrabban visszatérő problémája a középiskolai oktatás célrendszerével függ össze: a kérdés tulajdonképpen az, mit ad, mire nevel, milyen „küldetést” teljesít a középiskolai képzés Magyarországon. Nálunk az intézményes nevelés szerkezetében, sze...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Published: |
2008
|
Series: | Iskolakultúra
18 No. 9-10 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42612 |
Summary: | Az utóbbi évtizedek pedagógiai diskurzusának egyik leggyakrabban visszatérő problémája a középiskolai oktatás célrendszerével függ össze: a kérdés tulajdonképpen az, mit ad, mire nevel, milyen „küldetést” teljesít a középiskolai képzés Magyarországon. Nálunk az intézményes nevelés szerkezetében, szemléletében kialakulása óta a tudományágak logikáját követi, alap- és középszinten az elsődleges cél a „tudás”, a műveltség (vagyis az egyes tudományterületeken a kezdetektől napjainkig felhalmozott ismeretek) átadása. |
---|---|
Physical Description: | 60-70 |
ISSN: | 1215-5233 |