Miért nem működik még mindig? érvek az iskolapszichológusi hálózat kiépítése mellett /

Az iskolapszichológusi tevékenység a tankötelezettség 19. századi bevezetése után, hozzávetőleg a modern pszichológia térhódításával egy időben alakult ki. Bár nemzetközi és hazai viszonylatban az aktuális igények változása az iskolapszichológusi hivatás rugalmas adaptációját követelte meg, a közel...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vizin Gabriella
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2009
Sorozat:Iskolakultúra 19 No. 7-8
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42548
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az iskolapszichológusi tevékenység a tankötelezettség 19. századi bevezetése után, hozzávetőleg a modern pszichológia térhódításával egy időben alakult ki. Bár nemzetközi és hazai viszonylatban az aktuális igények változása az iskolapszichológusi hivatás rugalmas adaptációját követelte meg, a közel egy évszázados múlt stabil, életképes szakma kialakulását tette lehetővé. Mindazonáltal számtalan esetben – feltehetően az információhiányból adódóan, valamint talán a lélektan túlmisztifikált percepciója miatt– nem ismerik fel az iskolapszichológia jelenlétének hasznosságát. Holott az oktatás és nevelés minőségére, sőt a gyermekek személyiségfejlődésére is hátrányosan hathat a megfelelő pszichológiai háttér hiánya az iskolában.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:97-112
ISSN:1215-5233