"Zenga zének" a '60-as, '70-es évek kisiskolásainak élményei az emlékezés és a posztmodern pedagógiatörténet-írás tükrében /

Minden tanítóban, pedagógusban felmerülhet az a fontos kérdés, vajon hogyan emlékeznek majd tanítványaik iskolájukra. Mi az a tudás, élmény, emlék, tapasztalat, amely kiállja majd az idő próbáját? A jelen tanulmány két oldalról közelítve, az emberi emlékezés vizsgálatának pszichológiai oldaláról és...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kolosai Nedda
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2009
Sorozat:Iskolakultúra 19 No. 11
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42472
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Minden tanítóban, pedagógusban felmerülhet az a fontos kérdés, vajon hogyan emlékeznek majd tanítványaik iskolájukra. Mi az a tudás, élmény, emlék, tapasztalat, amely kiállja majd az idő próbáját? A jelen tanulmány két oldalról közelítve, az emberi emlékezés vizsgálatának pszichológiai oldaláról és a pedagógiatörténet-írás posztmodern megközelítésmódját felhasználva próbálja bemutatni a ’60-as, ’70-es évek iskolájának individuális reperezentációját, szubjektív megélését. A kutatás legfontosabb eleme az egyéni tapasztalatok kategorizációja, mely a megjelenő színes tartalmak mellett általános adatokat is szolgáltat a ’60-as, ’70-es évek társadalmáról, kultúrájáról, mindennapi pedagógiai gyakorlatáról.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:61-76
ISSN:1215-5233