A jövő generáció IST-szocializációja "Legyen jobb a gyerekeknek!" /

A 243/2003. (XII. 17.) kormányrendelet melléklete, azaz a Nemzeti Alaptanterv III. részének értelmében a digitális kompetencia felöleli az információs társadalom technológiáinak magabiztos és kritikus használatát a munka, a kommunikáció és a szabadidő terén. A digitális kompetencia a természetnek, t...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Julesz Máté
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2009
Sorozat:Iskolakultúra 19 No. 11
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42463
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A 243/2003. (XII. 17.) kormányrendelet melléklete, azaz a Nemzeti Alaptanterv III. részének értelmében a digitális kompetencia felöleli az információs társadalom technológiáinak magabiztos és kritikus használatát a munka, a kommunikáció és a szabadidő terén. A digitális kompetencia a természetnek, továbbá az Information Society Technology, azaz az IST szerepének és lehetőségeinek felfogását igényli mind a személyes, mind a társadalmi életben. Nemzeti alaptantervünk posztulátuma szerint az individuum fel kell hogy ismerje az IST nyújtotta előnyöket, és maximálisan ki kell aknáznia ezeket, ugyanakkor egyfajta distanciált viszonyt szükséges kialakítania az IST-vel, amely lehetővé teszi a gyermek értelmi- érzelmi autonómiájának megőrzését.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:111-122
ISSN:1215-5233