Identitást formálunk, vagy kompetenciákat fejlesztünk a többkultúrájú állampolgárok kinevelésében?
Ebben a dolgozatban azt az összefüggést szeretném megvizsgálni, amely a nemzetállami állampolgárság és egy nemzetközi állampolgárság között fennállhat. Az általam javasolt ’többkultúrájú állampolgár’ fogalom, úgy vélem, megfelel e kapcsolat vizsgálatához. Érvelésem leegyszerűsítve úgy szól, hogy a t...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2010
|
Sorozat: | Iskolakultúra
20 No. 4 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42275 |
Tartalmi kivonat: | Ebben a dolgozatban azt az összefüggést szeretném megvizsgálni, amely a nemzetállami állampolgárság és egy nemzetközi állampolgárság között fennállhat. Az általam javasolt ’többkultúrájú állampolgár’ fogalom, úgy vélem, megfelel e kapcsolat vizsgálatához. Érvelésem leegyszerűsítve úgy szól, hogy a többkultúrájú állampolgár képes kapcsolatba lépni, kommunikálni és együtt cselekedni más nyelvekhez és kultúrákhoz tartozó emberekkel. Nincs itt szó arról, hogy valamiféle nehezen meghatározható nemzetközi közösséggel kellene azonosítania magát, amelyet rendre a következő frázis jellemez: ’világpolgár vagyok’. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 43-58 |
ISSN: | 1215-5233 |