Az iskola terei

Térpoétikai szerveződések változatos típusait hozzák létre a “térregények”-nek. A magyar regény alakulástörténetében jól kivehető műfajsort alkotnak a „városregények” (például Lőcse, Budapest vagy Szabadka térjelentései), a vajdasági magyar irodalomban pedig a „csatornaregények” (a Ferenc-csatorna t...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bence Erika
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2010
Sorozat:Iskolakultúra 20 No. 10
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42268
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Térpoétikai szerveződések változatos típusait hozzák létre a “térregények”-nek. A magyar regény alakulástörténetében jól kivehető műfajsort alkotnak a „városregények” (például Lőcse, Budapest vagy Szabadka térjelentései), a vajdasági magyar irodalomban pedig a „csatornaregények” (a Ferenc-csatorna történetét előhívó alkotások). E narratívába tartoznak azok a regények is (az előbbiek analógiájára „iskolaregények”-nek nevezhetnénk őket), amelyek működését Horváth Futó Hargita Iskola-narratívák című, könyv alakban 2009 folyamán napvilágot látott nagytanulmánya mutatja be.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:130-132
ISSN:1215-5233