A projektmunka hatásai a természettudományos tantárgyak tanulásában
A természettudományok oktatása csak akkor lehet sikeres, ha képesek leszünk választ adni a 21. század kihívásaira. A hagyományos elven oktatott természettudományos tantárgyak a legtöbb gyermek számára érthetetlen és felesleges nyűgnek számítanak. Ezen a helyzeten mindenképpen változtatnunk kell. A t...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2011
|
Sorozat: | Iskolakultúra
21 No. 4-5 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42144 |
Tartalmi kivonat: | A természettudományok oktatása csak akkor lehet sikeres, ha képesek leszünk választ adni a 21. század kihívásaira. A hagyományos elven oktatott természettudományos tantárgyak a legtöbb gyermek számára érthetetlen és felesleges nyűgnek számítanak. Ezen a helyzeten mindenképpen változtatnunk kell. A természettudományos iskolai projektfeladat mint kollaboratív tudásmegosztó módszer megfelel a céloknak. Az integrált természettudományos projektfeladatok hatására a részt vevő tanulók természettudományos ismeretei többségében gyarapodnak, és a természettudományos tárgyakhoz általában pozitívabban állnak hozzá a diákok, azaz javul a szaktárgyakhoz fűződő tanulói attitűd is. Ebben a cikkben egy középiskolai természettudományos projektfeladat hatásait szeretném bemutatni. A projektünk fő témája: termoakusztikus folyamatok vizsgálata Rijke-cső segítségével. Először is tekintsük át, hogy mivel foglalkozik a termoakusztika, illetve mi az a Rijke-cső. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 3-21 |
ISSN: | 1215-5233 |