A kétszintű idegen nyelvi érettségi tanítási-tanulási folyamatra gyakorolt hatása egy tanári kérdőíves felmérés eredményei /

A vizsgák erős hatást gyakorolhatnak a közoktatásra, a tanítási-tanulási folyamatban tartalmi és módszertani változásokat indíthatnak el. A vizsgára való felkészülés meghatározhatja a tanárok hozzáállását, a diákok felkészültségét és eredményességét. Ugyanakkor hazánkban kevéssé tisztázott egy olyan...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vígh Tibor
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2012
Sorozat:Iskolakultúra 22 No. 7-8
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42133
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A vizsgák erős hatást gyakorolhatnak a közoktatásra, a tanítási-tanulási folyamatban tartalmi és módszertani változásokat indíthatnak el. A vizsgára való felkészülés meghatározhatja a tanárok hozzáállását, a diákok felkészültségét és eredményességét. Ugyanakkor hazánkban kevéssé tisztázott egy olyan kulcsfontosságú, nagy téttel rendelkező vizsga, mint a kétszintű érettségi és azon belül az idegen nyelvi érettségi oktatási folyamatra gyakorolt hatása. Empirikus vizsgálatunkban ennek megismerésére törekedtünk. A tanulmányban bemutatjuk, hogy a kérdőíves felmérésünkben résztvevő nyelvtanárok hogyan látják e vizsga működését, jellemezzük az érettségivel kapcsolatos nézeteiket és attitűdjeiket, valamint a vizsga nyelvoktatási folyamatban és az osztálytermi értékelési eljárásokban észlelt hatását.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:62-79
ISSN:1215-5233