A romák oktatásának fejlesztési törekvései az Európai Unióban
Az utóbbi évek uniós oktatáspolitikai törekvéseiben kiemelt helyet kapott a romák oktatásának fejlesztése. Míg néhány évtizeddel ezelőtt mindössze a nyugati országokban utazó életmódot folytató csoportok életmódját kívánták szabályozni, addig mostanra a befogadó társadalom elérésének célja új fejlem...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2012
|
Sorozat: | Iskolakultúra
22 No. 3 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42124 |
Tartalmi kivonat: | Az utóbbi évek uniós oktatáspolitikai törekvéseiben kiemelt helyet kapott a romák oktatásának fejlesztése. Míg néhány évtizeddel ezelőtt mindössze a nyugati országokban utazó életmódot folytató csoportok életmódját kívánták szabályozni, addig mostanra a befogadó társadalom elérésének célja új fejleményeket hozott. Az oktatás, a képzés, a szociális és egészségügyi szolgáltatások széles körű elérése, a foglalkoztatás és a lakhatás kérdései kerültek előtérbe. A tendenciákat elemezve jól kirajzolódnak Európa-szerte azok az innovatív tendenciák, amelyek számos ponton hasonlóságokat mutatnak a különböző EU-tagállamok között, mindamellett, hogy az egyes országok saját, nemzeti vonásai is átszínezik a főbb kezdeményezéseket. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 74-84 |
ISSN: | 1215-5233 |