A pedagógiai irónia mint a pedagógiai hatalom kifejeződése

A tanulmány a pedagógiai irónia területén megfigyelhető tudáshiány ellenére kísérel meg a jelenség természetéről megállapításokat tenni. A pragmatikai ihletésű irónia-kutatások eredményeit figyelembe véve mindenekelőtt a pedagógus által képviselt hatalom természetét kell ismernünk. Az általunk végze...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Molnár Melinda
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2012
Sorozat:Iskolakultúra 22 No. 5
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/42091
LEADER 01494nab a2200181 i 4500
001 misc42091
005 20191106140532.0
008 180706s2012 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Molnár Melinda 
245 1 2 |a A pedagógiai irónia mint a pedagógiai hatalom kifejeződése  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Molnár Melinda 
260 |c 2012 
300 |a 24-36 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 22 No. 5 
520 3 |a A tanulmány a pedagógiai irónia területén megfigyelhető tudáshiány ellenére kísérel meg a jelenség természetéről megállapításokat tenni. A pragmatikai ihletésű irónia-kutatások eredményeit figyelembe véve mindenekelőtt a pedagógus által képviselt hatalom természetét kell ismernünk. Az általunk végzett vizsgálatban felnőtt adatközlőket kértünk arra, írják le a pedagógiai iróniával kapcsolatos élményeiket és reflektáljanak azokra. Az írásbeli kikérdezés során nyert korpusz tartalomelemzéssel történő vizsgálata után megismertük a jelenség tanulóra gyakorolt hatásait, illetve ezek feltételrendszerét. A reflexiókból kiderül, hogy a pedagógiai irónia csak a pedagógus által képviselt hatalommal összefüggésben értelmezhető a pedagógia lényegét visszaigazoló vagy annak ellenében ható jelenségként. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42091/1/EPA00011_Iskolakultura_2012_05_024-036.pdf  |z Dokumentum-elérés