A pedagógiai irónia mint a pedagógiai hatalom kifejeződése
A tanulmány a pedagógiai irónia területén megfigyelhető tudáshiány ellenére kísérel meg a jelenség természetéről megállapításokat tenni. A pragmatikai ihletésű irónia-kutatások eredményeit figyelembe véve mindenekelőtt a pedagógus által képviselt hatalom természetét kell ismernünk. Az általunk végze...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2012
|
Sorozat: | Iskolakultúra
22 No. 5 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/42091 |
LEADER | 01494nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc42091 | ||
005 | 20191106140532.0 | ||
008 | 180706s2012 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Molnár Melinda | |
245 | 1 | 2 | |a A pedagógiai irónia mint a pedagógiai hatalom kifejeződése |h [elektronikus dokumentum] / |c Molnár Melinda |
260 | |c 2012 | ||
300 | |a 24-36 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 22 No. 5 | |
520 | 3 | |a A tanulmány a pedagógiai irónia területén megfigyelhető tudáshiány ellenére kísérel meg a jelenség természetéről megállapításokat tenni. A pragmatikai ihletésű irónia-kutatások eredményeit figyelembe véve mindenekelőtt a pedagógus által képviselt hatalom természetét kell ismernünk. Az általunk végzett vizsgálatban felnőtt adatközlőket kértünk arra, írják le a pedagógiai iróniával kapcsolatos élményeiket és reflektáljanak azokra. Az írásbeli kikérdezés során nyert korpusz tartalomelemzéssel történő vizsgálata után megismertük a jelenség tanulóra gyakorolt hatásait, illetve ezek feltételrendszerét. A reflexiókból kiderül, hogy a pedagógiai irónia csak a pedagógus által képviselt hatalommal összefüggésben értelmezhető a pedagógia lényegét visszaigazoló vagy annak ellenében ható jelenségként. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/42091/1/EPA00011_Iskolakultura_2012_05_024-036.pdf |z Dokumentum-elérés |