Kezünkben a varázstükör, avagy a reflektív gondolkodás fontossága a pedagógusképzésben
Szivák Judit új könyve a tanárképzés tartalmi megújítását segítheti elő. A szerző már több könyvet (Szivák, 2003, 2010a) jelentetett meg a reflektív gondolkodással, annak fejlesztésével kapcsolatban. Az előszóban és mintegy megerősítésként a könyv hátsó borítóján is kifejti a szerző, hogy munkájában...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2014
|
Sorozat: | Iskolakultúra
24 No. 6 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41845 |
Tartalmi kivonat: | Szivák Judit új könyve a tanárképzés tartalmi megújítását segítheti elő. A szerző már több könyvet (Szivák, 2003, 2010a) jelentetett meg a reflektív gondolkodással, annak fejlesztésével kapcsolatban. Az előszóban és mintegy megerősítésként a könyv hátsó borítóján is kifejti a szerző, hogy munkájában nem az eredményes pedagógiai gyakorlatot kívánja bemutatni. Célja sokkal inkább az, hogy ösztönözze olvasóját az ismertetett elmélet és gyakorlat egyéni, adaptív értelmezésére, valamint alkalmazására. A könyv borítóján egy nő látható, aki tükröt tart a kezében, és a tükörben máshogy látja magát, mint amilyen. Az illusztráció alapján a reflektív gondolkodás egy olyan varázstükörhöz hasonlít, melynek segítségével önmagunk rejtett oldalára pillanthatunk, azonban ez a látásmód tanulással sajátítható el. Ehhez nyújt segítséget az itt bemutatott könyv |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 114-116 |
ISSN: | 1215-5233 |