A tanárképzésben részt vevő hallgatók felsőoktatási életútja a középiskolától a tanári oklevélig

A fiatalok oktatási életútja az ifjúságszociológia kutatási területeinek egyik legfontosabbika*. A felsőoktatási hallgatók intézményválasztásaiban belekódolt módon jelennek meg a jövőbeni társadalom diplomával rendelkező értelmiségének egyes jellemzői is. A kockázati társadalomban (Beck, 2008) az eg...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jancsák Csaba
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2014
Sorozat:Iskolakultúra 24 No. 5
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41834
LEADER 01489nab a2200181 i 4500
001 misc41834
005 20191106140503.0
008 180706s2014 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Jancsák Csaba 
245 1 2 |a A tanárképzésben részt vevő hallgatók felsőoktatási életútja a középiskolától a tanári oklevélig  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Jancsák Csaba 
260 |c 2014 
300 |a 18-27 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 24 No. 5 
520 3 |a A fiatalok oktatási életútja az ifjúságszociológia kutatási területeinek egyik legfontosabbika*. A felsőoktatási hallgatók intézményválasztásaiban belekódolt módon jelennek meg a jövőbeni társadalom diplomával rendelkező értelmiségének egyes jellemzői is. A kockázati társadalomban (Beck, 2008) az egyetemista fiatalok flexibilisen alakított életútjába beépült a felsőoktatás és a gazdasági-társadalmi környezet viszonyrendszeréről, azaz az oktatás világáról alkotott vélekedés is. A felsőoktatási életszakasz – mind az intézményi klíma, mind a „értelmező közösségek” (Pusztai, 2012) véleményformáló jellege okán – a későbbi életút formálódása szempontjából rendkívüli jelentőséggel bír (Kabai és mtsai, 2007; Pusztai, 2011; Fónai és Pusztai, 2012) 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41834/1/EPA00011_iskolakultura_2014_5_018-027.pdf  |z Dokumentum-elérés