A tanárképzésben részt vevő hallgatók felsőoktatási életútja a középiskolától a tanári oklevélig
A fiatalok oktatási életútja az ifjúságszociológia kutatási területeinek egyik legfontosabbika*. A felsőoktatási hallgatók intézményválasztásaiban belekódolt módon jelennek meg a jövőbeni társadalom diplomával rendelkező értelmiségének egyes jellemzői is. A kockázati társadalomban (Beck, 2008) az eg...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2014
|
Sorozat: | Iskolakultúra
24 No. 5 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41834 |
LEADER | 01489nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41834 | ||
005 | 20191106140503.0 | ||
008 | 180706s2014 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Jancsák Csaba | |
245 | 1 | 2 | |a A tanárképzésben részt vevő hallgatók felsőoktatási életútja a középiskolától a tanári oklevélig |h [elektronikus dokumentum] / |c Jancsák Csaba |
260 | |c 2014 | ||
300 | |a 18-27 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 24 No. 5 | |
520 | 3 | |a A fiatalok oktatási életútja az ifjúságszociológia kutatási területeinek egyik legfontosabbika*. A felsőoktatási hallgatók intézményválasztásaiban belekódolt módon jelennek meg a jövőbeni társadalom diplomával rendelkező értelmiségének egyes jellemzői is. A kockázati társadalomban (Beck, 2008) az egyetemista fiatalok flexibilisen alakított életútjába beépült a felsőoktatás és a gazdasági-társadalmi környezet viszonyrendszeréről, azaz az oktatás világáról alkotott vélekedés is. A felsőoktatási életszakasz – mind az intézményi klíma, mind a „értelmező közösségek” (Pusztai, 2012) véleményformáló jellege okán – a későbbi életút formálódása szempontjából rendkívüli jelentőséggel bír (Kabai és mtsai, 2007; Pusztai, 2011; Fónai és Pusztai, 2012) | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41834/1/EPA00011_iskolakultura_2014_5_018-027.pdf |z Dokumentum-elérés |