A tanárképzésben részt vevő hallgatók felsőoktatási életútja a középiskolától a tanári oklevélig
A fiatalok oktatási életútja az ifjúságszociológia kutatási területeinek egyik legfontosabbika*. A felsőoktatási hallgatók intézményválasztásaiban belekódolt módon jelennek meg a jövőbeni társadalom diplomával rendelkező értelmiségének egyes jellemzői is. A kockázati társadalomban (Beck, 2008) az eg...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2014
|
Sorozat: | Iskolakultúra
24 No. 5 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41834 |
Tartalmi kivonat: | A fiatalok oktatási életútja az ifjúságszociológia kutatási területeinek egyik legfontosabbika*. A felsőoktatási hallgatók intézményválasztásaiban belekódolt módon jelennek meg a jövőbeni társadalom diplomával rendelkező értelmiségének egyes jellemzői is. A kockázati társadalomban (Beck, 2008) az egyetemista fiatalok flexibilisen alakított életútjába beépült a felsőoktatás és a gazdasági-társadalmi környezet viszonyrendszeréről, azaz az oktatás világáról alkotott vélekedés is. A felsőoktatási életszakasz – mind az intézményi klíma, mind a „értelmező közösségek” (Pusztai, 2012) véleményformáló jellege okán – a későbbi életút formálódása szempontjából rendkívüli jelentőséggel bír (Kabai és mtsai, 2007; Pusztai, 2011; Fónai és Pusztai, 2012) |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 18-27 |
ISSN: | 1215-5233 |