A lengyel oktatási reform a PISA vizsgálatok tükrében

A 2012-es PISA mérésen Lengyelország kiugróan jó eredményeket ért el, többször feltűnik lehetséges követendő példaként itthon és külföldön is. Az elmúlt másfél évtizedben szinte folyamatosan javuló eredményeket az 1999-es oktatási reformhoz lehet kötni, mely teljesen felforgatta az addig megszokott...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Velkey Kristóf
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 4
mtmt:https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.4.92
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41747
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A 2012-es PISA mérésen Lengyelország kiugróan jó eredményeket ért el, többször feltűnik lehetséges követendő példaként itthon és külföldön is. Az elmúlt másfél évtizedben szinte folyamatosan javuló eredményeket az 1999-es oktatási reformhoz lehet kötni, mely teljesen felforgatta az addig megszokott rendszert. Az eredmények bejelentése a siker ellenére is vegyes reakciókat váltott ki, ezek sokak szerint távol esnek az iskolák mindennapi valóságától. A sajtóban megjelent cikkek kirajzolják a siker lehetséges legfőbb okait, illetve megjelennek az oktatási rendszer, valamint a PISA mérés kritikái is. A lengyel példa mutatja, hogy lehetséges az oktatásban országos szintű javulást elérni néhány év alatt is. A lengyelek először a gyengébb képességű diákok körében tudtak fejlődést felmutatni, ennek legfőbb oka az új szisztéma és az egy évvel meghosszabbított általános képzés volt. Fontos szerepet kapott az intézményi autonómia, a tanári munka megbecsülése és a kompetenciafejlesztésre alapozott alaptanterv is.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:92-110
ISSN:1215-5233