Sajátos nevelési igényű gyermekek az iskolarendszerben, inkluzív nevelés

A korábbi évtizedek tendenciájához képest arányaiban több sajátos nevelési igényű, speciális ellátást kívánó gyermek vesz részt a közoktatási intézmények oktatató-nevelő folyamatában, s így az iskola diákjainak összetétele is változatosabb. Korábban sem létezett homogén gyermekcsoport, ám mindeddig...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tóth-Szerecz Ágnes
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 11
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41693
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A korábbi évtizedek tendenciájához képest arányaiban több sajátos nevelési igényű, speciális ellátást kívánó gyermek vesz részt a közoktatási intézmények oktatató-nevelő folyamatában, s így az iskola diákjainak összetétele is változatosabb. Korábban sem létezett homogén gyermekcsoport, ám mindeddig nem fektettek nagy hangsúlyt a tanulók eltérő képességrendszerének feltérképezésére. A diagnosztikus eljárások fejlődésének köszönhetően egyre több esetben derülhet fény arra, mi az oka a lemaradó gyermekek teljesítményhátrányainak, s ennek tudatában a pedagógia változatos módszertani eszközeivel képesek hátrányaik kompenzálására.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:115-120
ISSN:1789-5170