Sajátos nevelési igényű gyermekek az iskolarendszerben, inkluzív nevelés
A korábbi évtizedek tendenciájához képest arányaiban több sajátos nevelési igényű, speciális ellátást kívánó gyermek vesz részt a közoktatási intézmények oktatató-nevelő folyamatában, s így az iskola diákjainak összetétele is változatosabb. Korábban sem létezett homogén gyermekcsoport, ám mindeddig...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2015
|
Sorozat: | Iskolakultúra
25 No. 11 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41693 |
Tartalmi kivonat: | A korábbi évtizedek tendenciájához képest arányaiban több sajátos nevelési igényű, speciális ellátást kívánó gyermek vesz részt a közoktatási intézmények oktatató-nevelő folyamatában, s így az iskola diákjainak összetétele is változatosabb. Korábban sem létezett homogén gyermekcsoport, ám mindeddig nem fektettek nagy hangsúlyt a tanulók eltérő képességrendszerének feltérképezésére. A diagnosztikus eljárások fejlődésének köszönhetően egyre több esetben derülhet fény arra, mi az oka a lemaradó gyermekek teljesítményhátrányainak, s ennek tudatában a pedagógia változatos módszertani eszközeivel képesek hátrányaik kompenzálására. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 115-120 |
ISSN: | 1789-5170 |