Diszkalkulia és nyelvtanulás

A szöveges feladatok elolvasása, megértése, adatok lejegyzése, műveletté alakítása, műveletvégzés, szöveges válasz leírása mind-mind gondot okoz egy diszlexiás, diszkalkuliás számára. Ebből látható, hogy egy szövegértési problémával küzdő diszlexiásnak egyéb területeken is gondot okoz a szöveg értel...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Czenner Júlia
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 11
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41692
LEADER 01381nab a2200181 i 4500
001 misc41692
005 20191106140434.0
008 180706s2015 hu o 0|| zxx d
022 |a 1789-5170 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Czenner Júlia 
245 1 0 |a Diszkalkulia és nyelvtanulás  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Czenner Júlia 
260 |c 2015 
300 |a 103-114 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 25 No. 11 
520 3 |a A szöveges feladatok elolvasása, megértése, adatok lejegyzése, műveletté alakítása, műveletvégzés, szöveges válasz leírása mind-mind gondot okoz egy diszlexiás, diszkalkuliás számára. Ebből látható, hogy egy szövegértési problémával küzdő diszlexiásnak egyéb területeken is gondot okoz a szöveg értelmezése, akár már instrukciós szinten is. A nyelvi diszkalkulia fogalma adja a legnyilvánvalóbb átfedést a két tanulási zavar között. A nyelvi diszkalkulia esetén a szöveges feladatokat nehezen vagy egyáltalán nem tudja megoldani a diák. Ha fel van írva a feladat, ki tudja számolni, de a szövegben lévő információt nem tudja lefordítani a számok nyelvére. Ez a tünet gyakran együtt jár diszlexiával, de jól olvasó gyerekeknél is előfordul. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41692/1/EPA00011_iskolakultura_2015_11_08.pdf  |z Dokumentum-elérés