Diszkalkulia és nyelvtanulás
A szöveges feladatok elolvasása, megértése, adatok lejegyzése, műveletté alakítása, műveletvégzés, szöveges válasz leírása mind-mind gondot okoz egy diszlexiás, diszkalkuliás számára. Ebből látható, hogy egy szövegértési problémával küzdő diszlexiásnak egyéb területeken is gondot okoz a szöveg értel...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2015
|
Sorozat: | Iskolakultúra
25 No. 11 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41692 |
LEADER | 01381nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41692 | ||
005 | 20191106140434.0 | ||
008 | 180706s2015 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1789-5170 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Czenner Júlia | |
245 | 1 | 0 | |a Diszkalkulia és nyelvtanulás |h [elektronikus dokumentum] / |c Czenner Júlia |
260 | |c 2015 | ||
300 | |a 103-114 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 25 No. 11 | |
520 | 3 | |a A szöveges feladatok elolvasása, megértése, adatok lejegyzése, műveletté alakítása, műveletvégzés, szöveges válasz leírása mind-mind gondot okoz egy diszlexiás, diszkalkuliás számára. Ebből látható, hogy egy szövegértési problémával küzdő diszlexiásnak egyéb területeken is gondot okoz a szöveg értelmezése, akár már instrukciós szinten is. A nyelvi diszkalkulia fogalma adja a legnyilvánvalóbb átfedést a két tanulási zavar között. A nyelvi diszkalkulia esetén a szöveges feladatokat nehezen vagy egyáltalán nem tudja megoldani a diák. Ha fel van írva a feladat, ki tudja számolni, de a szövegben lévő információt nem tudja lefordítani a számok nyelvére. Ez a tünet gyakran együtt jár diszlexiával, de jól olvasó gyerekeknél is előfordul. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41692/1/EPA00011_iskolakultura_2015_11_08.pdf |z Dokumentum-elérés |