Kihívás a közoktatásban a középiskolák közötti átjárhatóság jogi szabályozása /
A középfokú oktatás az utóbbi évtizedekben teljesen átalakult. Az oktatásügynek válaszolnia kellett a társadalom és a gazdaság növekvő tudásigényére. Ennek az lett a következménye, hogy nőtt a középiskolába lépők száma, és több lett a kötelezően elvégzendő tanévek száma. Az így kialakult expanzió me...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2015
|
Sorozat: | Iskolakultúra
25 No. 1 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41666 |
Tartalmi kivonat: | A középfokú oktatás az utóbbi évtizedekben teljesen átalakult. Az oktatásügynek válaszolnia kellett a társadalom és a gazdaság növekvő tudásigényére. Ennek az lett a következménye, hogy nőtt a középiskolába lépők száma, és több lett a kötelezően elvégzendő tanévek száma. Az így kialakult expanzió megváltoztatta a középiskola jellegét. Korábban felsőfokú tanulmányokra felkészítő intézményt jelentett a középfokú oktatás felső szakasza, ahol a lemorzsolódás szelekciós, homogenizáló szűrőként működött. Ezzel szemben mára a középiskolai végzettség megszerzése a munkaerőpiac alapkövetelményévé vált. A sikertelenség, az esetleges lemorzsolódás, vagy a megfelelő tudás elsajátítása nélküli továbbhaladás az egyéni életpályák alakulásában és a munkaerőpiacon problémákat eredményez (Nagy, 2008). Az oktatás feltételrendszerének javítása és a képzésben résztvevők gondolkodásának átalakulása – rugalmas iskolaváltás, nyitottság a változások irányába – hatékonyabbá teheti az adott iskolarendszert. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 115-126 |
ISSN: | 1215-5233 |