Abdukció az osztálytermi interakcióban

A tanulmány kötetlen megfigyelésekre alapozva feltárja az abdukció osztálytermi interakcióban, tanári kommunikációban való megjelenését. A megfigyelések egy általános iskola 7. osztályában történtek, az elemzések alapját egy pedagógus földrajz, rajz és testnevelés órái képezték. A megfigyelések ered...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Gyeszli Edit
Sántha Kálmán
Format: Article
Published: 2015
Series:Iskolakultúra 25 No. 12
mtmt:https://dx.doi.org/10.17543/iskkult.2015.12.19
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41639
Description
Summary:A tanulmány kötetlen megfigyelésekre alapozva feltárja az abdukció osztálytermi interakcióban, tanári kommunikációban való megjelenését. A megfigyelések egy általános iskola 7. osztályában történtek, az elemzések alapját egy pedagógus földrajz, rajz és testnevelés órái képezték. A megfigyelések eredményei tükrözik az abdukció tanári kommunikációban való megjelenését. Az eredmények értelmezése során kitérünk az abduktív következtetés helyességére vagy helytelen voltára, utóbbi esetben magyarázatokat keresünk a lehetséges okokra.
Physical Description:19-27
ISSN:1215-5233