Abdukció az osztálytermi interakcióban
A tanulmány kötetlen megfigyelésekre alapozva feltárja az abdukció osztálytermi interakcióban, tanári kommunikációban való megjelenését. A megfigyelések egy általános iskola 7. osztályában történtek, az elemzések alapját egy pedagógus földrajz, rajz és testnevelés órái képezték. A megfigyelések ered...
Saved in:
Main Authors: | |
---|---|
Format: | Article |
Published: |
2015
|
Series: | Iskolakultúra
25 No. 12 |
mtmt: | https://dx.doi.org/10.17543/iskkult.2015.12.19 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41639 |
Summary: | A tanulmány kötetlen megfigyelésekre alapozva feltárja az abdukció osztálytermi interakcióban, tanári kommunikációban való megjelenését. A megfigyelések egy általános iskola 7. osztályában történtek, az elemzések alapját egy pedagógus földrajz, rajz és testnevelés órái képezték. A megfigyelések eredményei tükrözik az abdukció tanári kommunikációban való megjelenését. Az eredmények értelmezése során kitérünk az abduktív következtetés helyességére vagy helytelen voltára, utóbbi esetben magyarázatokat keresünk a lehetséges okokra. |
---|---|
Physical Description: | 19-27 |
ISSN: | 1215-5233 |