Autentikus és élvezetes – múzeumpedagógiai foglalkozások a zsidóságról
A közoktatási intézmények falai közül kilépve, a tantermi foglalkozásoktól elszakadó lehetőségek, az erdei iskolai, a múzeumi vagy könyvtári foglalkozások izgalmakat rejtenek magukban nemcsak a diákok, hanem a pedagógusok számára is. A tanulók kötetlenebb módon sajátíthatnak el új ismereteket, míg a...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2016
|
Sorozat: | Iskolakultúra
26 No. 7-8 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41603 |
Tartalmi kivonat: | A közoktatási intézmények falai közül kilépve, a tantermi foglalkozásoktól elszakadó lehetőségek, az erdei iskolai, a múzeumi vagy könyvtári foglalkozások izgalmakat rejtenek magukban nemcsak a diákok, hanem a pedagógusok számára is. A tanulók kötetlenebb módon sajátíthatnak el új ismereteket, míg a pedagógusok módszertani tudásukat bővíthetik egy-egy, az oktatási intézmények falain kívül tartott foglalkozással. Emellett fontos, hogy ezek a tanórák is biztosítsák a tanulóknak a központi szabályozásokban meghatározott tananyag elsajátításának lehetőségét. Jelen írásban két olyan tanári kézikönyvet és hozzájuk kapcsolódó munkafüzetet mutatok be, amelyek egy pécsi és egy győri, a zsidóság történelméről, kultúrájáról, hagyományairól szóló kiállításhoz kapcsolódva teljesítik az előző sorokban felsorolt kritériumokat és lehetőségeket. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 129-131 |
ISSN: | 1215-5233 |