Roma Mentor Projekt a Barát-modell /

A Roma Mentor Projekt című pedagógiai kísérletnek kevés a szakirodalma Magyarországon, pedig olyan programról van szó, amely méltán kaphatna nagyobb figyelmet is. A kísérlet elemei rendkívüli módon hasonlítanak a Tanoda-modellre, de azzal az eltéréssel, hogy amíg – ideális esetben – a Tanoda-modell...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Bogdán Péter
Némethné Végh Judit
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Iskolakultúra 26 No. 5
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41587
LEADER 01775nab a2200193 i 4500
001 misc41587
005 20191106140409.0
008 180706s2016 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Bogdán Péter 
245 1 0 |a Roma Mentor Projekt  |h [elektronikus dokumentum] :  |b a Barát-modell /  |c  Bogdán Péter 
260 |c 2016 
300 |a 63-76 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 26 No. 5 
520 3 |a A Roma Mentor Projekt című pedagógiai kísérletnek kevés a szakirodalma Magyarországon, pedig olyan programról van szó, amely méltán kaphatna nagyobb figyelmet is. A kísérlet elemei rendkívüli módon hasonlítanak a Tanoda-modellre, de azzal az eltéréssel, hogy amíg – ideális esetben – a Tanoda-modell egy oktatási intézményen kívüli inter- és multikulturális közeg, amelyben infrastrukturális keretek között teremtik meg a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek számára az értelmiségi családi hátteret, addig a Roma Mentor Projekt az oktatási intézményen belüli – a nevelő-oktató munkára közvetlenebbül is kiható, de szintén infrastrukturális keretek között megvalósított – értelmiségi barát-modell, amelynek keretében egy – általában országosan is közismert – roma entellektüel (helyi nem roma pedagógustársával, iskolai kapcsolattartójával közösen) szocializálja csoportmentorként – származástól függetlenül – a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket, s ez utóbbi megállapítás akkor is érvényes, ha egyébként a csoport kultúrából meríti. 
700 0 2 |a Némethné Végh Judit  |e aut 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41587/1/EPA00011_iskolakultura_2016_05_06.pdf  |z Dokumentum-elérés