Roma Mentor Projekt a Barát-modell /

A Roma Mentor Projekt című pedagógiai kísérletnek kevés a szakirodalma Magyarországon, pedig olyan programról van szó, amely méltán kaphatna nagyobb figyelmet is. A kísérlet elemei rendkívüli módon hasonlítanak a Tanoda-modellre, de azzal az eltéréssel, hogy amíg – ideális esetben – a Tanoda-modell...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Bogdán Péter
Némethné Végh Judit
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Iskolakultúra 26 No. 5
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41587
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A Roma Mentor Projekt című pedagógiai kísérletnek kevés a szakirodalma Magyarországon, pedig olyan programról van szó, amely méltán kaphatna nagyobb figyelmet is. A kísérlet elemei rendkívüli módon hasonlítanak a Tanoda-modellre, de azzal az eltéréssel, hogy amíg – ideális esetben – a Tanoda-modell egy oktatási intézményen kívüli inter- és multikulturális közeg, amelyben infrastrukturális keretek között teremtik meg a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek számára az értelmiségi családi hátteret, addig a Roma Mentor Projekt az oktatási intézményen belüli – a nevelő-oktató munkára közvetlenebbül is kiható, de szintén infrastrukturális keretek között megvalósított – értelmiségi barát-modell, amelynek keretében egy – általában országosan is közismert – roma entellektüel (helyi nem roma pedagógustársával, iskolai kapcsolattartójával közösen) szocializálja csoportmentorként – származástól függetlenül – a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket, s ez utóbbi megállapítás akkor is érvényes, ha egyébként a csoport kultúrából meríti.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:63-76
ISSN:1215-5233