A fonológiai tudatosság és a mentális lexikon fejlettségének számítógép-alapú mérését lehetővé tevő tesztrendszer kidolgozása
A 21. századi társadalmi és gazdasági fejlődés alapját az írni és olvasni tudó emberek jelentik, ezért minden társadalom számára stratégiailag meghatározó állampolgárainak megfelelő szintű olvasási képessége. A mindennapi életben, a munkaerőpiacon való sikeres boldoguláshoz elengedhetetlen az olvasá...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2016
|
Sorozat: | Iskolakultúra
26 No. 2 |
mtmt: | https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.2.31 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41569 |
Tartalmi kivonat: | A 21. századi társadalmi és gazdasági fejlődés alapját az írni és olvasni tudó emberek jelentik, ezért minden társadalom számára stratégiailag meghatározó állampolgárainak megfelelő szintű olvasási képessége. A mindennapi életben, a munkaerőpiacon való sikeres boldoguláshoz elengedhetetlen az olvasási képesség mint a tudás- és információszerzés alapvető eszközének (Molnár és B. Németh, 2006) megfelelő szintű működése. A tömeges oktatás egyik legnagyobb problémája, hogy a tanulók sokfélék, ellenben a tanításuk hasonló módon történik. Ennek a problémának a megoldása a személyre szabott oktatás, melynek alapja a rendszeres, konkrét értékelés. A számítógépes (online) tesztelés jelentős segítséget nyújthat az individualizált tanuláshoz és tanításhoz (Csapó, Molnár, Pap-Szigeti és R. Tóth, 2009). A diákok közötti hátrányok kiegyenlítésével nagy hozamot lehet elérni (Csapó, Nikolov és Molnár, 2011, idézi Molnár, 2015b). A korai intervenciós programok elemzési rátái egyértelműen azt mutatják, hogy az oktatási befektetések megtérülése akkor a legmagasabb, ha az a korai életkorra fókuszál. A közoktatás későbbi szakaszaiban már csak jelentős befektetésekkel lehet a kialakult lemaradásokat behozni (Molnár, 2015a, b). |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 31-49 |
ISSN: | 1215-5233 |