Látássérült tanulók inkluzív testnevelés oktatását nehezítő tényezők és oktatásmódszertani sajátosságok

Magyarországon a fogyatékos tanulók részvétele a sportban még a 21. században sem kap kellő figyelmet, noha a jelenleg hatályos oktatási törvény előírja, hogy részvételüket a többségi oktatásban maradéktalanul biztosítani kell. A testnevelő tanárok és edzők többsége nem rendelkezik az inkluzív testn...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Gombás Judit
Tóthné Kälbli Katalin
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Iskolakultúra 26 No. 1
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41545
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Magyarországon a fogyatékos tanulók részvétele a sportban még a 21. században sem kap kellő figyelmet, noha a jelenleg hatályos oktatási törvény előírja, hogy részvételüket a többségi oktatásban maradéktalanul biztosítani kell. A testnevelő tanárok és edzők többsége nem rendelkezik az inkluzív testneveléssel kapcsolatos átfogó tudással, pedig a fogyatékos tanulók iskolai testnevelés órán történő részvételének biztosítása törvényileg megkövetelt elvárás. Cikkünkben elsőként röviden bemutatjuk a látássérült gyermekek inkluzív testnevelés oktatásának jelenlegi helyzetét, valamint az annak megvalósulását akadályozó tényezőket. Ezt követően olyan adaptációs módszertani lehetőségeket ismertetünk, amelyek segítik a testnevelő tanárokat a látássérült tanulóval folytatott munkát megkezdeni. Bár elsődleges kontextusként az iskolai testnevelést vizsgáljuk, az ismertetett oktatási és adaptációs technikák látássérült felnőttek sportoktatásában egyaránt alkalmazhatóak.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:125-135
ISSN:1215-5233