Racionális hibák a törtes műveletvégzés során az 5. osztályosok törtreprezentációi és a műveletvégzés során elkövetett racionális hibák /

Írásunk egy empirikus kutatásra összpontosít, amelynek témája a közönséges törtekkel végrehajtott műveletek végzése közben előforduló hibák feltérképezése. A matematikai gondolkodás fejlődése során létrejövő racionális hibákat kerestük. Ben –Zeev (1998) nevezte így a hibákat, amelyek úgy jönnek létr...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mákné Karika Tímea
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Iskolakultúra 26 No. 7-8
mtmt:http://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.7–8.63
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41538
LEADER 01558nab a2200193 i 4500
001 misc41538
005 20191106140414.0
008 180706s2016 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
024 7 |a http://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.7–8.63  |2 doi 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 2 |a Mákné Karika Tímea 
245 1 0 |a Racionális hibák a törtes műveletvégzés során   |h [elektronikus dokumentum] :  |b az 5. osztályosok törtreprezentációi és a műveletvégzés során elkövetett racionális hibák /  |c  Mákné Karika Tímea 
260 |c 2016 
300 |a 63-78 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 26 No. 7-8 
520 3 |a Írásunk egy empirikus kutatásra összpontosít, amelynek témája a közönséges törtekkel végrehajtott műveletek végzése közben előforduló hibák feltérképezése. A matematikai gondolkodás fejlődése során létrejövő racionális hibákat kerestük. Ben –Zeev (1998) nevezte így a hibákat, amelyek úgy jönnek létre, hogy a gyermek korábbi ismereteire építve analógiát keres a megoldandó probléma esetén, de rosszul következtet, amit utána „jól” használ. A kutatás célja az volt, hogy megmutassuk, hogy a közönséges törtek tanulása során kialakulnak a szakirodalomban bemutatott hibák, és a matematika tudásszintmérő teszten alacsony eredményt érnek el azok a tanulók, akik ilyen hibákat követnek el. A kutatást 5. osztályosok körében végeztük. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41538/1/06.pdf  |z Dokumentum-elérés