Racionális hibák a törtes műveletvégzés során az 5. osztályosok törtreprezentációi és a műveletvégzés során elkövetett racionális hibák /

Írásunk egy empirikus kutatásra összpontosít, amelynek témája a közönséges törtekkel végrehajtott műveletek végzése közben előforduló hibák feltérképezése. A matematikai gondolkodás fejlődése során létrejövő racionális hibákat kerestük. Ben –Zeev (1998) nevezte így a hibákat, amelyek úgy jönnek létr...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mákné Karika Tímea
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Iskolakultúra 26 No. 7-8
mtmt:http://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.7–8.63
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41538
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Írásunk egy empirikus kutatásra összpontosít, amelynek témája a közönséges törtekkel végrehajtott műveletek végzése közben előforduló hibák feltérképezése. A matematikai gondolkodás fejlődése során létrejövő racionális hibákat kerestük. Ben –Zeev (1998) nevezte így a hibákat, amelyek úgy jönnek létre, hogy a gyermek korábbi ismereteire építve analógiát keres a megoldandó probléma esetén, de rosszul következtet, amit utána „jól” használ. A kutatás célja az volt, hogy megmutassuk, hogy a közönséges törtek tanulása során kialakulnak a szakirodalomban bemutatott hibák, és a matematika tudásszintmérő teszten alacsony eredményt érnek el azok a tanulók, akik ilyen hibákat követnek el. A kutatást 5. osztályosok körében végeztük.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:63-78
ISSN:1215-5233