Kutatási készségek online mérése a 8-11. évfolyamon

A SAILS projekt a kutatási készségek (’inquiry skills’) értékelésekor elsősorban a tanórai tevékenységekre koncentrált, és a kutatási készségek formatív értékelésének módjait, lehetőségeit helyezte előtérbe. A hazai munkacsoport a formatív értékelés mellett a kutatási készségek diagnosztikus értékel...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Korom Erzsébet
Pásztor Attila
Gyenes Tamás
B. Németh Mária
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Iskolakultúra 26 No. 3
mtmt:DOI: 10.17543/ISKKULT.2016.3.117
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41522
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A SAILS projekt a kutatási készségek (’inquiry skills’) értékelésekor elsősorban a tanórai tevékenységekre koncentrált, és a kutatási készségek formatív értékelésének módjait, lehetőségeit helyezte előtérbe. A hazai munkacsoport a formatív értékelés mellett a kutatási készségek diagnosztikus értékelési lehetőségeit is vizsgálta azokra a tapasztalatokra építve, amelyek a tudás- és képességvizsgálatok, valamint a számítógép-alapú mérések területén az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport és az MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport munkái révén az elmúlt évtizedekben összegyűltek. Kidolgoztunk egy olyan természettudományos tesztet, amely számítógép-alapon működve méri négy kutatási készség (kutatási kérdés azonosítása, vizsgálatok tervezése, adatok értelmezése, következtetések levonása) fejlettségét. A tanulmányban a tesztfejlesztés tanulságait mutatjuk be egy gimnazisták körében 8–11. évfolyamon zajlott pilot mérés eredményeinek tükrében.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:117-130
ISSN:1215-5233