Metanarratív kommentárok a Szent Péter esernyője szövegében

Dolgozatom címe talán némiképp megtévesztő, mivel azt sugallhatja, hogy olyan narratív elemzés következik, amely bár tudományos szempontból akár érdekes is lehet, de témája a középiskolai oktatáshoz csak távolról kapcsolódik. Valójában az előadás tárgya nagyon is közvetlenül érinti az irodalomtanítá...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gintli Tibor
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Iskolakultúra 26 No. 7-8
mtmt:http://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.7–8.79
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41505
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Dolgozatom címe talán némiképp megtévesztő, mivel azt sugallhatja, hogy olyan narratív elemzés következik, amely bár tudományos szempontból akár érdekes is lehet, de témája a középiskolai oktatáshoz csak távolról kapcsolódik. Valójában az előadás tárgya nagyon is közvetlenül érinti az irodalomtanítás gyakorlatát: a regény néhány terjedelmesebb metanarratív kommentárjának értelmezésével ahhoz a kérdéshez szeretnék hozzászólni, hogy a Mikszáth-regények közül választva érdemes-e feltétlenül a Szent Péter esernyőjét olvastatni a diákokkal, illetve milyen tanári attitűdöt tartanék célravezetőnek a regény tanítása során.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:79-86
ISSN:1215-5233