Metanarratív kommentárok a Szent Péter esernyője szövegében
Dolgozatom címe talán némiképp megtévesztő, mivel azt sugallhatja, hogy olyan narratív elemzés következik, amely bár tudományos szempontból akár érdekes is lehet, de témája a középiskolai oktatáshoz csak távolról kapcsolódik. Valójában az előadás tárgya nagyon is közvetlenül érinti az irodalomtanítá...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2016
|
Sorozat: | Iskolakultúra
26 No. 7-8 |
mtmt: | http://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.7–8.79 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41505 |
Tartalmi kivonat: | Dolgozatom címe talán némiképp megtévesztő, mivel azt sugallhatja, hogy olyan narratív elemzés következik, amely bár tudományos szempontból akár érdekes is lehet, de témája a középiskolai oktatáshoz csak távolról kapcsolódik. Valójában az előadás tárgya nagyon is közvetlenül érinti az irodalomtanítás gyakorlatát: a regény néhány terjedelmesebb metanarratív kommentárjának értelmezésével ahhoz a kérdéshez szeretnék hozzászólni, hogy a Mikszáth-regények közül választva érdemes-e feltétlenül a Szent Péter esernyőjét olvastatni a diákokkal, illetve milyen tanári attitűdöt tartanék célravezetőnek a regény tanítása során. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 79-86 |
ISSN: | 1215-5233 |